Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teemu Keskisarja kritisoi eduskunnan kesäkokousta, kun taas Arvi Savolaista syytetään pahoinpitelyistä. Ratinan puukottaja sai tuomion vankeuteen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tällä viikolla sää on vaihtelevaa ja melko viileää, erityisesti pohjoisessa. Itä-Suomessa ja Länsi- ja Pohjois-Lapissa voi esiintyä heikkoja sateita. Viikonlopuksi lämpötilat nousevat yli 20 asteeseen, erityisesti Etelä- ja Itä-Suomessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tällä viikolla sää on vaihtelevaa ja melko viileää, erityisesti pohjoisessa. Itä-Suomessa ja Länsi- ja Pohjois-Lapissa voi esiintyä heikkoja sateita. Viikonlopuksi lämpötilat nousevat yli 20 asteeseen, erityisesti Etelä- ja Itä-Suomessa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.7.2026 klo 02:19, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sää vaihtelee, lämpötila nousee viikonlopuksi • Sää vaihtelee, lämpötila nousee viikonlopuksi.
Sää vaihtelee, lämpötila nousee
Tällä viikolla sää on vaihtelevaa ja viileää. Pohjoisessa voi olla yöhallaa. Itä-Suomessa ja Lapissa voi sataa heikosti. Viikonloppuna lämpötila nousee yli 20 asteeseen.
Tällä viikolla sää on vaihtelevaa ja melko viileää, erityisesti pohjoisessa. Itä-Suomessa ja Länsi- ja Pohjois-Lapissa voi esiintyä heikkoja sateita. Viikonlopuksi lämpötilat nousevat yli 20 asteeseen, erityisesti Etelä- ja…
Tällä viikolla sää on vaihtelevaa ja melko viileää, erityisesti pohjoisessa. Itä-Suomessa ja Länsi- sekä Pohjois-Lapissa voi esiintyä heikkoja sateita. Viikonlopun aikana lämpötilat nousevat yli 20 asteeseen Etelä- ja…
Maanantaina nautitaan poutaisista ja aurinkoisista säistä, mutta tiistaista alkaen sää muuttuu epävakaaksi. Sadekuuroja on odotettavissa koko maassa, ja lämpötilat vaihtelevat 15–20 asteen…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Suomessa koetaan tänään poikkeuksellisen viileitä lämpötiloja, erityisesti maan etelä- ja keskiosassa. Lämpötilat voivat jäädä jopa 15 asteen alapuolelle, mikä on harvinaista heinäkuussa.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Alkavalla viikolla Suomessa nautitaan perinteisestä kesäsäästä, jossa lämpötilat kohoavat noin 19 asteeseen. Maanantai ja tiistai tarjoavat poutaisia päiviä, mutta yöt voivat olla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Ilmatieteen laitos varoittaa hallan mahdollisuudesta maan pohjoisosassa. Kylmä ilma virtaa Suomeen, ja hallaa saattaa esiintyä jopa 80 prosentin todennäköisyydellä. Etelässä lämpötilat pysyvät…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Rankkasateet vähenevät sunnuntaina Suomessa, mutta täysin poutaista säätä ei ole odotettavissa. Oulusta etelään aamu alkaa sateisena, mutta Länsi-Suomessa taivas selkenee nopeasti. Itäosassa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Sunnuntaina sää on epävakaa, ja itäosissa maata odotetaan runsaasti sadetta. Ilmatieteen laitos varoittaa, että Etelä-Pohjanmaalla, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa, Pohjois-Savossa ja Kainuussa voi sataa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.