Nimipäivä:
Leena, Leeni, Lenita, Matleena
12°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Teemu Keskisarja kritisoi eduskunnan kesäkokousta, kun taas Arvi Savolaista syytetään pahoinpitelyistä. Ratinan puukottaja sai tuomion vankeuteen.


Moldova nimitti uuden pääministerin

Aihesivu: Moldova nimitti uuden pääministerin

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Moldovan parlamentti on valinnut Vasile Tofanin uudeksi pääministeriksi. Hänen tärkein tavoitteensa on viedä Moldova EU-jäsenyyteen vuoteen 2028 mennessä. Tofanilla on 15 päivää aikaa esittää uusi hallitusohjelma parlamentille.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 21.7.2026 klo 22:35
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Moldovan parlamentti on valinnut Vasile Tofanin uudeksi pääministeriksi. Hänen tärkein tavoitteensa on viedä Moldova EU-jäsenyyteen vuoteen 2028 mennessä. Tofanilla on 15 päivää aikaa esittää uusi hallitusohjelma parlamentille.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.7.2026 klo 22:35, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Moldova nimitti uuden pääministerin • Moldova nimitti uuden pääministerin.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 21.7.2026 klo 22:35.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Moldova, #VasileTofan, #EUnJäsenyys.

Selkokielinen yhteenveto

Moldova sai uuden pääministerin

Moldova on valinnut Vasile Tofanin pääministeriksi. Hänen tärkein tehtävänsä on saada Moldova EU-jäseneksi vuoteen 2028 mennessä. Tofanilla on aikaa 15 päivää tehdä uusi hallitusohjelma. Hän on aiemmin työskennellyt sijoitusyhtiössä Ukrainassa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.