Nimipäivä:
Johanna, Hanna, Jenni, Hanne, Hannele, Jenna, Joanna
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Teemu Keskisarja kritisoi eduskunnan kesäkokousta, kun taas Arvi Savolaista syytetään pahoinpitelyistä. Ratinan puukottaja sai tuomion vankeuteen.


Petteri Orpon lausunnot Garden Helsingistä kyseenalaistettiin

Aihesivu: Petteri Orpon lausunnot Garden Helsingistä kyseenalaistettiin

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Pääministeri Petteri Orpon esittämät tiedot Garden Helsinki -hankkeesta herättivät kysymyksiä. Faktantarkistus paljasti, että Orpon väitteet Olympiakomitean tärkeysjärjestyksestä eivät pitäneet paikkaansa. Lisäksi Orpon käsitys hankkeen merkityksestä oli harhaanjohtava.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 21.7.2026 klo 19:37
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Pääministeri Petteri Orpon esittämät tiedot Garden Helsinki -hankkeesta herättivät kysymyksiä. Faktantarkistus paljasti, että Orpon väitteet Olympiakomitean tärkeysjärjestyksestä eivät pitäneet paikkaansa. Lisäksi Orpon käsitys hankkeen merkityksestä oli harhaanjohtava.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.7.2026 klo 19:37, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Kauppalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Petteri Orpon lausunnot Garden Helsingistä kyseenalaistettiin • Oppositio kyseenalaistaa Orpon ilmoituksen.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 21.7.2026 klo 19:37.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #PetteriOrpo, #GardenHelsinki, #Olympiakomitea.

Selkokielinen yhteenveto

Orpon puheet Garden Helsingistä kyseenalaistettiin

Pääministeri Petteri Orpo puhui Garden Helsinki -hankkeesta tiedotustilaisuudessa. Hänen väitteensä Olympiakomitean tärkeysjärjestyksestä eivät olleet totta. Faktantarkistus paljasti, että hankkeet oli pisteytetty. Orpon käsitys hankkeen tärkeydestä oli myös harhaanjohtava.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.