Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on ilmoittanut, että maahantuoduille lääkkeille asetetaan korkeat tuontitullit vuodesta 2028 alkaen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Norjan Drammenissa syttynyt suuri tulipalo on saatu hallintaan viiden päivän sammutustöiden jälkeen. Vaikka avotulta ei enää ole, maaperä on edelleen erittäin kuuma, ja yli 100 kotia on tuhoutunut. Yli 400 asukasta on evakuoitu, mutta ihmisiä ei ole kadonnut.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Norjan Drammenissa syttynyt suuri tulipalo on saatu hallintaan viiden päivän sammutustöiden jälkeen. Vaikka avotulta ei enää ole, maaperä on edelleen erittäin kuuma, ja yli 100 kotia on tuhoutunut. Yli 400 asukasta on evakuoitu, mutta ihmisiä ei ole kadonnut.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.7.2026 klo 14:58, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Norjan tulipalo saatu hallintaan • Drammenin palo saatu hallintaan Norjassa • Norjan suurpalo on hallinnassa.
Norjan tulipalo on hallinnassa
Norjan Drammenissa on ollut suuri tulipalo. Se on saatu hallintaan viiden päivän työn jälkeen. Maaperä on kuitenkin edelleen kuuma. Yli 100 kotia on palanut ja yli 400 ihmistä on evakuoitu. Ketään ei ole kadonnut, mutta lemmikkejä on kateissa.
Norjan Drammenissa syttynyt suuri tulipalo on saatu hallintaan viiden päivän sammutustöiden jälkeen. Vaikka avotulta ei enää ole, maaperä on edelleen erittäin kuuma, ja yli 100 kotia on tuhoutunut.…
Drammenissa syttynyt tuhoisa palo on saatu hallintaan, kertovat paikallisviranomaiset. Palo, joka on Norjan suurin yli sataan vuoteen, tuhosi yli sata rivitaloasuntoa. Alueen turvallisuutta arvioidaan edelleen säännöllisesti.
Norjan Drammenissa syttynyt suurpalo on saatu hallintaan, mutta sammuttamistyöt jatkuvat. Palo tuhosi yli sata asuntoa ja pakotti yli 400 ihmistä evakkoon. Monet evakuoiduista ovat jo päässeet palaamaan koteihinsa,…
Norjan Drammenissa syttynyt suurpalo on saatu hallintaan, mutta sammutustyöt jatkuvat. Palo tuhosi yli sata asuntoa ja pakotti yli 400 ihmistä evakkoon. Monet evakuoiduista ovat jo päässeet takaisin koteihinsa.
Drammenissa syttynyt suurpalo on saatu hallintaan, mutta sammutustyöt jatkuvat edelleen. Palo tuhosi yli sata asuntoa ja pakotti yli 400 ihmistä evakkoon. Monet evakuoiduista ovat jo palanneet koteihinsa, mutta…
Drammenissa syttynyt suuri palo on saatu hallintaan, mutta sammutustyöt jatkuvat. Palo tuhosi yli sata asuntoa ja evakuoi yli 400 ihmistä. Monet evakuoiduista ovat jo palanneet koteihinsa, mutta palon…
Norjan Drammenissa syttynyt suurpalo on edelleen hallitsematon, ja sammutustyöt voivat kestää jopa kymmenen päivää. Palo on tuhoanut yli sata asuntoa ja pakottanut…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Drammen, #Norja
Norjan Drammenissa tapahtuneen suurpalon sammutustyöt voivat kestää jopa kymmenen päivää. Paikallisen poliisin mukaan tilanne on parantunut, mutta ei ole vielä täysin hallinnassa.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Drammen, #Norja
Drammenissa Norjassa syttynyt rivitalopalo tuhosi noin sata asuntoa ja vei kodin nelisensadalta ihmiseltä. Palo alkoi yhdestä huoneistosta ja levisi nopeasti, mutta onneksi…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Drammen, #Norja
Ateenassa tapahtui veitsi-isku, jossa kahta turistia puukotettiin lähellä Akropolista. Uhrit, kreikkalais-amerikkalaiset, saivat vammoja, mutta heidän tilansa ei ole kriittinen. Poliisi epäilee hyökkääjän…
Ulkomaat
Guyanassa tapahtui lauttaturma, jossa on kuollut ainakin 27 ihmistä. Onnettomuudessa 69 henkilöä on pelastettu, mutta 83 on edelleen kateissa. Poliisi on pidättänyt…
Ulkomaat
Britannian uusi pääministeri Andy Burnham ja Yhdysvaltain presidentti Donald Trump keskustelivat puhelimessa. Burnham kutsui Trumpin vierailemaan Manchesterissa ja painotti turvallisuuden merkitystä. Uutiskanava…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.