Nimipäivä:
Leena, Leeni, Lenita, Matleena
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on ilmoittanut, että maahantuoduille lääkkeille asetetaan korkeat tuontitullit vuodesta 2028 alkaen.


EU:n Venäjä-pakotteet umpisolmussa

Aihesivu: EU:n Venäjä-pakotteet umpisolmussa

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

EU:n neuvottelut uusista Venäjä-pakotteista ovat jumissa, kun Kreikka vaatii poikkeuslupaa venäläisen LNG:n kuljettamiselle. Jos sopimusta ei saavuteta keskiviikkona, venäläisen öljyn hintakatto nousee merkittävästi. Tämä voi hyödyttää Venäjää öljyn maailmanmarkkinahinnan nousussa.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 21.7.2026 klo 12:54
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

EU:n neuvottelut uusista Venäjä-pakotteista ovat jumissa, kun Kreikka vaatii poikkeuslupaa venäläisen LNG:n kuljettamiselle. Jos sopimusta ei saavuteta keskiviikkona, venäläisen öljyn hintakatto nousee merkittävästi. Tämä voi hyödyttää Venäjää öljyn maailmanmarkkinahinnan nousussa.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.7.2026 klo 12:54, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa EU:n Venäjä-pakotteet umpisolmussa • EU:n Venäjä-pakotteet neuvotteluissa umpisolmussa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 21.7.2026 klo 12:54.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #EU, #Venäjä, #Pakotteet.

Selkokielinen yhteenveto

EU:n pakotteet eivät etene

EU:n jäsenmaat eivät pääse sopuun uusista pakotteista Venäjää vastaan. Kreikka vaatii poikkeusta venäläisen LNG:n kuljetuksille. Jos päätöstä ei synny, venäläisen öljyn hintakatto nousee. Tämä voi auttaa Venäjää saamaan enemmän rahaa öljystä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.