Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teemu Keskisarja kritisoi eduskunnan kesäkokousta, kun taas Arvi Savolaista syytetään pahoinpitelyistä. Ratinan puukottaja sai tuomion vankeuteen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sara Lappalainen ei osallistu Kalevan kisoihin loukkaantumisen vuoksi. Juoksijan jalkapohjan jänne vaurioitui treeneissä, mikä estää hänen paluunsa kilpailuradoille. Lappalainen aikoo keskittyä loppukauden pyöräilyyn.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sara Lappalainen ei osallistu Kalevan kisoihin loukkaantumisen vuoksi. Juoksijan jalkapohjan jänne vaurioitui treeneissä, mikä estää hänen paluunsa kilpailuradoille. Lappalainen aikoo keskittyä loppukauden pyöräilyyn.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.7.2026 klo 12:30, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sara Lappalainen loukkaantui Kalevan kisoista • Sara Lappalainen loukkaantui Kalevan kisoista.
Sara Lappalainen loukkaantui
Sara Lappalainen ei voi osallistua Kalevan kisoihin. Hän loukkaantui treeneissä, kun jalkapohjan jänne meni rikki. Lappalainen aikoo nyt keskittyä pyöräilyyn. Hän on pettynyt, koska halusi juosta radalla tänä kesänä.
Sara Lappalainen ei osallistu Kalevan kisoihin loukkaantumisen vuoksi. Juoksijan jalkapohjan jänne vaurioitui treeneissä, mikä estää hänen paluunsa kilpailuradoille. Lappalainen aikoo keskittyä loppukauden pyöräilyyn.
Yleisurheilija Sara Lappalainen ei voi osallistua Kalevan kisoihin loukkaantumisen vuoksi. Hän kertoi, että jalkapohjan jänne meni treeneissä. Lappalainen toivoo, että hän voisi palata kilpailuihin myöhemmin kauden aikana.
Josh Kerr juoksi Lontoossa uuden mailin maailmanennätyksen ajalla 3.42,66. Hän rikkoi ennätyksen, joka oli ollut voimassa vuodesta 1999. Kerrin juoksu tapahtui Timanttiliigan…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Janne Verho voitti pronssimitalin alle 18-vuotiaiden EM-kisoissa Rietissä. Hän heitti parhaimmillaan 74,37 metriä, mikä riitti mitaliin. Kisan voitti Tshekin Josef Pazdera ennätyksellään…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Reetta Hurske ja Jessica Kähärä eivät osallistu Kalevan kisoihin. Hurskeen kilpailumanageri vahvisti, että Hurske ei halua antaa asiasta haastattelua. Kähärän manageri kertoi,…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat
Suomen yleisurheilun EM-joukkue on saanut neljä uutta jäsentä. Mukaan valittiin Riku Illukka, Lotta Harala, Hilla Uusimäki ja Elina Lampela. Valitut urheilijat ovat…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Aitajuoksija Viivi Lehikoinen on vahvistanut, ettei hän osallistu Kalevan kisoihin. Hän ei ole ilmoittautunut kilpailuihin ja on ollut pitkään telakalla. Lehikoinen on…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #KalevanKisat, #Yleisurheilu
Alisa Launonen sijoittui neljänneksi alle 18-vuotiaiden EM-kilpailuissa pika-aidoissa. Hän juoksi ennätyksensä 13,21, mutta jäi Ranskan Anna Peetersin taakse maalikameran päätöksellä. Kilpailun voitti…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.