Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teemu Keskisarja kritisoi eduskunnan kesäkokousta, kun taas Arvi Savolaista syytetään pahoinpitelyistä. Ratinan puukottaja sai tuomion vankeuteen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Imatralla on otettu kiinni kaksi ulkomaalaista henkilöä, jotka epäillään laittomasta rajanylityksestä. Rajavartiolaitoksen mukaan he ovat hakeneet turvapaikkaa Suomesta. Tapauksen selvittäminen jatkuu Kaakkois-Suomessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Imatralla on otettu kiinni kaksi ulkomaalaista henkilöä, jotka epäillään laittomasta rajanylityksestä. Rajavartiolaitoksen mukaan he ovat hakeneet turvapaikkaa Suomesta. Tapauksen selvittäminen jatkuu Kaakkois-Suomessa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.7.2026 klo 09:28, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaksi henkilöä kiinni Imatralla rajanylityksestä • Kaksi rajanylittäjää kiinni Imatralla.
Kaksi ihmistä kiinni Imatralla
Imatralla on kiinni otettu kaksi ulkomaalaista. Heitä epäillään laittomasta rajanylityksestä. Henkilöt ovat hakeneet turvapaikkaa Suomesta. Tapauksen selvittäminen jatkuu rajavartiostossa.
Imatralla on otettu kiinni kaksi ulkomaalaista henkilöä, jotka epäillään laittomasta rajanylityksestä. Rajavartiolaitoksen mukaan he ovat hakeneet turvapaikkaa Suomesta. Tapauksen selvittäminen jatkuu Kaakkois-Suomessa.
Imatralla on otettu kiinni kaksi ulkomaalaista henkilöä, joita epäillään valtionrajarikoksesta. He ylittivät rajan maateitse ja ovat hakeneet turvapaikkaa. Tapauksen selvittäminen jatkuu Kaakkois-Suomen rajavartiostossa.
Imatralla on otettu kiinni kaksi henkilöä, jotka epäillään laittomasta rajan ylittämisestä. He olivat ylittäneet valtakunnan rajan maastoitse ja ovat hakeneet turvapaikkaa. Tämä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Imatra, #Turvapaikka
Kainuun rajavartiosto on ottanut kiinni kaksi henkilöä, joiden epäillään tulleen laittomasti Venäjältä Suomeen. Heiltä löytyi varastettua tavaraa, ja mökkeilijöitä kehotetaan tarkistamaan omaisuutensa.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Rajavartiosto
Karjalan prikaatin varusmies on kuollut maanantai-iltana Vekaranjärvellä. Puolustusvoimat vahvisti tapauksen ja ilmoitti, että varusmies kuoli vapaa-ajallaan. Kaakkois-Suomen poliisi tutkii asiaa.
Kotimaa
Oulussa on kadonnut 72-vuotias mies. Viimeisin havainto hänestä on aamupäivältä Hiirosen alueelta. Poliisi pyytää kansalaisia ilmoittamaan havainnoistaan.
Kotimaa
Huittisissa hukkui 17-vuotias iranilaispoika, joka ei osannut uida. Tapahtuma sattui Länsi-Suomen opiston uimarannalla, jossa poika oli saunomassa ystäviensä kanssa. Pelastuslaitos ja poliisi…
Kotimaa
Poliisi etsii iäkästä naista, joka on kadonnut Lahdessa sunnuntai-iltapäivänä. Nainen on noin 165–170 senttimetriä pitkä ja hoikka, ja hänellä on harmahtavat hiukset…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.