Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teemu Keskisarja kritisoi eduskunnan kesäkokousta, kun taas Arvi Savolaista syytetään pahoinpitelyistä. Ratinan puukottaja sai tuomion vankeuteen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Imatralla on tapahtunut laiton rajanylitys, jossa kaksi henkilöä ylitti rajan Venäjältä Suomeen. Heidät otettiin kiinni ja he ovat hakeneet turvapaikkaa. Tämä on toinen kerta lyhyen ajan sisällä, kun itärajalla epäillään valtionrajarikosta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Imatralla on tapahtunut laiton rajanylitys, jossa kaksi henkilöä ylitti rajan Venäjältä Suomeen. Heidät otettiin kiinni ja he ovat hakeneet turvapaikkaa. Tämä on toinen kerta lyhyen ajan sisällä, kun itärajalla epäillään valtionrajarikosta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.7.2026 klo 09:39, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kahta epäillään laittomasta rajanylityksestä • Kahta epäillään laittomasta rajan ylityksestä.
Kahta epäillään rajanylityksestä
Imatralla on tapahtunut laiton rajanylitys. Kaksi ihmistä ylitti rajan Venäjältä Suomeen. Heidät otettiin kiinni lähellä rajaa. Molemmat ovat hakeneet turvapaikkaa.
Imatralla on tapahtunut laiton rajanylitys, jossa kaksi henkilöä ylitti rajan Venäjältä Suomeen. Heidät otettiin kiinni ja he ovat hakeneet turvapaikkaa. Tämä on toinen kerta lyhyen ajan sisällä, kun…
Imatralla on otettu kiinni kaksi henkilöä, jotka epäillään laittomasta rajan ylittämisestä. He olivat ylittäneet valtakunnan rajan maastoitse ja ovat hakeneet turvapaikkaa. Tämä on jo toinen tapaus lyhyen ajan…
Imatralla on otettu kiinni kaksi ulkomaalaista henkilöä, jotka epäillään laittomasta rajanylityksestä. Rajavartiolaitoksen mukaan he ovat hakeneet turvapaikkaa Suomesta. Tapauksen selvittäminen jatkuu Kaakkois-Suomessa.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Imatra, #Turvapaikka
Karjalan prikaatin varusmies on kuollut maanantai-iltana Vekaranjärvellä. Puolustusvoimat vahvisti tapauksen ja ilmoitti, että varusmies kuoli vapaa-ajallaan. Kaakkois-Suomen poliisi tutkii asiaa.
Kotimaa
Oulussa on kadonnut 72-vuotias mies. Viimeisin havainto hänestä on aamupäivältä Hiirosen alueelta. Poliisi pyytää kansalaisia ilmoittamaan havainnoistaan.
Kotimaa
Huittisissa hukkui 17-vuotias iranilaispoika, joka ei osannut uida. Tapahtuma sattui Länsi-Suomen opiston uimarannalla, jossa poika oli saunomassa ystäviensä kanssa. Pelastuslaitos ja poliisi…
Kotimaa
Poliisi etsii iäkästä naista, joka on kadonnut Lahdessa sunnuntai-iltapäivänä. Nainen on noin 165–170 senttimetriä pitkä ja hoikka, ja hänellä on harmahtavat hiukset…
Kotimaa
Poliisi etsii Kuopiossa kadonnutta 74-vuotiasta miestä, joka katosi Niiralan kaupunginosasta. Mies on noin 170 senttimetriä pitkä, hoikka ja lähes kalju. Havainnot kadonneesta…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.