Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Nokia raportoi voimakasta kasvua tekoälyssä. Joutsenon hautausmaalla on tapahtunut ilkivaltaa, jossa tuhottiin muistoesineitä ja kaadettiin 108 hautakiveä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Työttömyyden kasvu hidastui kesäkuussa, kertoo Tilastokeskus. 15–74-vuotiaiden työttömyysaste pysyi reilussa kymmenessä prosentissa, mikä on samalla tasolla kuin aiemmissa kuukausissa. Työllisyys kasvoi erityisesti nuorilla aikuisilla, mikä viittaa hyvään kesätyötilanteeseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Työttömyyden kasvu hidastui kesäkuussa, kertoo Tilastokeskus. 15–74-vuotiaiden työttömyysaste pysyi reilussa kymmenessä prosentissa, mikä on samalla tasolla kuin aiemmissa kuukausissa. Työllisyys kasvoi erityisesti nuorilla aikuisilla, mikä viittaa hyvään kesätyötilanteeseen.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.7.2026 klo 08:36, pääluokka Työelämä.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Työttömyyden kasvu hidastui kesäkuussa • Työttömyyden kasvu hidastui kesäkuussa.
Työttömyys hidastui kesäkuussa
Työttömyys kasvoi hitaasti kesäkuussa. 15–74-vuotiaiden työttömyysaste oli yli kymmenen prosenttia. Työllisyys kasvoi erityisesti nuorilla aikuisilla. Tämä voi tarkoittaa, että kesätyöpaikkoja on enemmän.
Työttömyyden kasvu hidastui kesäkuussa, kertoo Tilastokeskus. 15–74-vuotiaiden työttömyysaste pysyi reilussa kymmenessä prosentissa, mikä on samalla tasolla kuin aiemmissa kuukausissa. Työllisyys kasvoi erityisesti nuorilla aikuisilla, mikä viittaa hyvään kesätyötilanteeseen.
Työttömyyden kasvu hidastui kesäkuussa, kertoo Tilastokeskus. 15–74-vuotiaiden työttömyysaste pysyi reilussa kymmenessä prosentissa, ja työttömiä oli noin 3 000 enemmän kuin vuotta aiemmin. Nuorten työllisyysaste kasvoi merkittävästi, mikä viittaa…
Leena irtisanoutui työpaikastaan ilman uutta työtä, mutta ei jäänyt työttömäksi. Hän on saanut keikkatöitä tarjoilijana, siivojana ja festarityöntekijänä. Työllisyystilanne Suomessa on vaikea,…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Työllisyys, #Kesätyö
Monet työttömät eivät kerro tekevänsä vapaaehtoistyötä, koska pelkäävät menettävänsä etuuksia. Vapaaehtoistoiminnan kattojärjestö Kansalaisareena teetti kyselyn, jossa yli puolet vastaajista oli kohdannut tilanteita,…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Työttömyys
Esitys palkka-avoimuuden lisäämisestä työpaikoilla on edennyt eduskuntaan. Hallitus teki päätöksen asiasta valtioneuvoston istunnossa, ja eduskuntakäsittely alkaa syksyllä. Lait on tarkoitus saada voimaan…
Työelämä
Pirkanmaan työttömyysaste nousi kesäkuussa 13,7 prosenttiin, mikä on korkein kaikista maakunnista. Työttömiä työnhakijoita oli lähes 37 100, mikä on lähes 5 000…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Työttömyys
Jarkko Tuominen, valtiotieteiden maisteri, maksoi 100 000 euroa turhasta tutkinnosta ja on nyt työtön. Hän on hakenut töitä, mutta työhaastattelukutsuja tulee harvakseltaan.…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Työttömyys
Lieksan kaupunki työllistää kaikki alle 29-vuotiaat työttömät kahdeksi kuukaudeksi. Jenna Lampinen sai työpaikan ilman hakemista, pelkästään ilmoittautumalla. Tämä kokeilu auttaa nuoria saamaan…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Työllisyys
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.