Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Veronpalautukset maksetaan yli kahdelle miljoonalle, ja S-Pankin verkkopankissa on häiriöitä. Yhdysvaltain presidentti Trump aloittaa neuvottelut Iranin kanssa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Varusmies on kuollut vapaa-ajalla Karjalan prikaatissa Vekaranjärvellä. Kuolemantapaus tapahtui maanantai-iltana, eikä se aiheuttanut vaaraa muille. Kaakkois-Suomen poliisi tutkii tapausta ja Maavoimat tarjoaa kriisitukea varusmiehen palvelustovereille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Varusmies on kuollut vapaa-ajalla Karjalan prikaatissa Vekaranjärvellä. Kuolemantapaus tapahtui maanantai-iltana, eikä se aiheuttanut vaaraa muille. Kaakkois-Suomen poliisi tutkii tapausta ja Maavoimat tarjoaa kriisitukea varusmiehen palvelustovereille.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.7.2026 klo 09:30, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Aamulehti, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Varusmies menehtyi vapaa-ajalla Karjalan prikaatissa • Varussotilas kuoli Vekaranjärvellä • Varusmies kuoli Karjalan prikaatissa.
Varusmies kuoli vapaa-ajalla
Karjalan prikaatissa tapahtui kuolemantapaus. Varusmies kuoli maanantai-iltana vapaa-ajalla. Tapaus ei aiheuttanut vaaraa muille. Poliisi tutkii asiaa. Prikaati tarjoaa tukea varusmiehen ystäville ja henkilökunnalle.
Varusmies on kuollut vapaa-ajalla Karjalan prikaatissa Vekaranjärvellä. Kuolemantapaus tapahtui maanantai-iltana, eikä se aiheuttanut vaaraa muille. Kaakkois-Suomen poliisi tutkii tapausta ja Maavoimat tarjoaa kriisitukea varusmiehen palvelustovereille.
Varussotilas menehtyi Vekaranjärvellä maanantai-iltana. Maavoimat tiedottaa, että kuolema tapahtui vapaa-ajalla eikä se aiheuttanut vaaraa muille. Kaakkois-Suomen poliisi tutkii tapausta ja tarjoaa kriisitukea palvelustovereille.
Karjalan prikaatissa Vekaranjärvellä varusmies on kuollut maanantaina vapaa-ajallaan. Kuolemantapaus ei aiheuttanut vaaraa muille, ja poliisi tutkii tapausta. Maavoimat tarjoaa kriisitukea varusmiehen palvelustovereille ja henkilökunnalle.
Karjalan prikaatin varusmies on kuollut maanantai-iltana Vekaranjärvellä. Puolustusvoimat vahvisti tapauksen ja ilmoitti, että varusmies kuoli vapaa-ajallaan. Kaakkois-Suomen poliisi tutkii asiaa.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vekaranjärvi, #KarjalanPrikaati
Vekaranjärven varuskunnassa on ollut poliisitehtävä maanantai-iltana. Tehtävä liittyy yksilön suojaan, mutta poliisi ei anna tarkempia tietoja asiasta. Paikalla on ollut myös lääkintähelikopteri.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vekaranjärvi, #KarjalanPrikaati
Vekaranjärven varusmies kuoli maanantai-iltana Karjalan prikaatissa. Poliisi ei epäile kuolemaan liittyvän rikosta, ja kuolemansyyn tutkinta on käynnistetty. Maavoimat tarjoaa kriisitukea varusmiehen palvelutovereille.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Vekaranjärvi, #KarjalanPrikaati
Oulussa on kadonnut 72-vuotias mies. Viimeisin havainto hänestä on aamupäivältä Hiirosen alueelta. Poliisi pyytää kansalaisia ilmoittamaan havainnoistaan.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi etsii iäkästä naista, joka on kadonnut Lahdessa sunnuntai-iltapäivänä. Nainen on noin 165–170 senttimetriä pitkä ja hoikka, ja hänellä on harmahtavat hiukset…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi etsii Kuopiossa kadonnutta 74-vuotiasta miestä, joka katosi Niiralan kaupunginosasta. Mies on noin 170 senttimetriä pitkä, hoikka ja lähes kalju. Havainnot kadonneesta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin ja ovat Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisia. Muualla maan etelä- ja keskiosissa heinän siitepölyä on ilmassa pääasiassa vähän, mutta siitepölymäärät voivat ajoittain nousta kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä, ja muualla kukinta-alueella vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat rannikkoalueilla nousta järviruo'on kukinnan myötä hetkittäin runsaiksi. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.