Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on ilmoittanut, että maahantuoduille lääkkeille asetetaan korkeat tuontitullit vuodesta 2028 alkaen.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Guyanassa tapahtui lauttaturma, jossa on kuollut ainakin 27 ihmistä. Onnettomuudessa 69 henkilöä on pelastettu, mutta 83 on edelleen kateissa. Poliisi on pidättänyt aluksen kapteenin ja miehistön jäseniä huumeiden vaikutuksen vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Guyanassa tapahtui lauttaturma, jossa on kuollut ainakin 27 ihmistä. Onnettomuudessa 69 henkilöä on pelastettu, mutta 83 on edelleen kateissa. Poliisi on pidättänyt aluksen kapteenin ja miehistön jäseniä huumeiden vaikutuksen vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 21.7.2026 klo 07:11, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lauttaturmassa kuoli 27 ihmistä Guyanassa • Guyanan lauttaturmassa kuollut yli 30 • Lauttaturmassa Guyanassa kuoli yli kolmekymmentä.
Lauttaturmassa kuoli 27 ihmistä
Guyanassa tapahtui lauttaturma, jossa kuoli 27 ihmistä. 69 henkilöä on pelastettu, mutta 83 on kateissa. Poliisi pidätti aluksen kapteenin ja miehistön jäseniä. Heitä epäillään olleen huumeiden vaikutuksen alaisina. Pääministeri lupasi selvittää onnettomuuden syyt.
Guyanassa tapahtui lauttaturma, jossa on kuollut ainakin 27 ihmistä. Onnettomuudessa 69 henkilöä on pelastettu, mutta 83 on edelleen kateissa. Poliisi on pidättänyt aluksen kapteenin ja miehistön jäseniä huumeiden…
Guyanan lauttaturmassa on kuollut ainakin 30 ihmistä ja yli 80 on yhä kateissa. Onnettomuus tapahtui viikonloppuna, kun MV Barima -niminen lautta kaatui. Etsintöjä eloonjääneiden löytämiseksi jatketaan.
Guyanan lauttaturmassa on kuollut ainakin kolmekymmentä ihmistä ja yli 80 on yhä kateissa. MV Barima -niminen lautta kaatui lauantaina, ja sen kyydissä oli arvioiden mukaan jopa 180 matkustajaa.…
Guyanan lauttaturmassa on kuollut ainakin 30 ihmistä ja yli 80 on yhä kateissa. MV Barima -niminen lautta kaatui matkalla Georgetownista Essequiboon. Pääministeri Mark Phillipsin mukaan pelastustyöt jatkuvat ja…
Guyanassa matkustajalautan kaatuminen on johtanut ainakin 27 ihmisen kuolemaan. Yli 80 henkilöä on edelleen kateissa, ja etsintöjä jatketaan. Alus oli matkalla Georgetownista Port Kaitumaan, kun se kaatui lauantai-iltana.
Guyanan rannikolla tapahtui lauttaturma, jossa pelätään kymmenien kuolleen. Lautta kaatui myöhään lauantaina, ja kyydissä oli 133 henkilöä. Pelastustöissä on löytynyt 67 eloonjäänyttä,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Guyana, #Lauttaturma
Matkustajalautta MV Barima kaatui Guyanan rannikolla, ja useita kymmeniä matkustajia on kadoksissa. Lautalla oli 116 matkustajaa ja 17 miehistön jäsentä, joista 67…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Guyana, #MVBarima
Britannian uusi pääministeri Andy Burnham ja Yhdysvaltain presidentti Donald Trump keskustelivat puhelimessa. Burnham kutsui Trumpin vierailemaan Manchesterissa ja painotti turvallisuuden merkitystä. Uutiskanava…
Ulkomaat
Espanjassa juhlittujen jalkapallon MM-voittojen yhteydessä tapahtui onnettomuus, jossa 13-vuotias poika kuoli. Poika sai surmansa suihkulähteen romahtaessa juhlivan väen päälle. Onnettomuudessa loukkaantui myös…
Ulkomaat
Yhdysvallat on hyökännyt Iraniin jo yhdeksänä yönä peräkkäin. Viimeisimmät iskut kohdistuivat sotilaskomentokeskuksiin ja viestintäverkkoihin. Presidentti Trump ilmoitti, että iskut tehtiin kunnioittaakseen äskettäin…
Ulkomaat
Perussa tapahtui lauantai-iltana maanjäristys, jossa kuoli ainakin kuusi ihmistä. Järistys oli voimakkuudeltaan 5,1 ja se tapahtui noin 300 kilometriä Limasta itään. Lisäksi…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.