Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Hallitus on päättänyt lopettaa Garden Helsingin tuen, mikä yllätti hankkeen johtajan. Samalla Yhdysvallat jatkaa iskujaan Iraniin, ja varusmies…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kainuun rajavartiosto on ottanut kiinni kaksi henkilöä, joiden epäillään tulleen laittomasti Venäjältä Suomeen. Heiltä löytyi varastettua tavaraa, ja mökkeilijöitä kehotetaan tarkistamaan omaisuutensa. Tapauksen tutkinta jatkuu valtionrajarikoksen merkeissä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kainuun rajavartiosto on ottanut kiinni kaksi henkilöä, joiden epäillään tulleen laittomasti Venäjältä Suomeen. Heiltä löytyi varastettua tavaraa, ja mökkeilijöitä kehotetaan tarkistamaan omaisuutensa. Tapauksen tutkinta jatkuu valtionrajarikoksen merkeissä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.7.2026 klo 13:43, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaksi henkilöä kiinni rajalta • Kaksi henkilöä kiinni laittomasta rajanylityksestä • Kaksi henkilöä ylitti rajan Suomussalmella.
Kaksi henkilöä kiinni rajalta
Kainuussa on otettu kiinni kaksi ihmistä. He ovat tulleet laittomasti Venäjältä Suomeen. Heiltä löytyi varastettua tavaraa. Mökkien omistajia pyydetään tarkistamaan omaisuutensa. Tapauksen tutkinta jatkuu.
Kainuun rajavartiosto on ottanut kiinni kaksi henkilöä, joiden epäillään tulleen laittomasti Venäjältä Suomeen. Heiltä löytyi varastettua tavaraa, ja mökkeilijöitä kehotetaan tarkistamaan omaisuutensa. Tapauksen tutkinta jatkuu valtionrajarikoksen merkeissä.
Kainuun rajavartiosto on ottanut kiinni kaksi henkilöä, jotka epäillään tulleen laittomasti Venäjältä Suomeen. Kiinniotot tapahtuivat Suomussalmella, ja epäillyt ovat hakeneet turvapaikkaa Suomesta. Rajavartiolaitos kehottaa mökkiläisiä tarkistamaan omaisuutensa alueella.
Rajavartiolaitos on pidättänyt kaksi henkilöä, jotka ylittivät laittomasti rajan Venäjältä Suomeen Suomussalmella. Henkilöt ovat hakeneet turvapaikkaa Suomesta, ja tapauksessa on takavarikoitu varastettua tavaraa. Tapauksen selvittäminen jatkuu, ja mökkien…
Kainuun rajavartiosto otti kiinni kaksi henkilöä, jotka epäillään tulleen laittomasti Venäjältä Suomeen. Heiltä löytyi varastettua tavaraa, joten mökkeilijöitä kehotetaan tarkistamaan omaisuutensa. Tapauksen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kainuu, #Rajavartiosto
Huittisissa hukkui 17-vuotias iranilaispoika, joka ei osannut uida. Tapahtuma sattui Länsi-Suomen opiston uimarannalla, jossa poika oli saunomassa ystäviensä kanssa. Pelastuslaitos ja poliisi…
Kotimaa
Poliisi etsii iäkästä naista, joka on kadonnut Lahdessa sunnuntai-iltapäivänä. Nainen on noin 165–170 senttimetriä pitkä ja hoikka, ja hänellä on harmahtavat hiukset…
Kotimaa
Poliisi etsii Kuopiossa kadonnutta 74-vuotiasta miestä, joka katosi Niiralan kaupunginosasta. Mies on noin 170 senttimetriä pitkä, hoikka ja lähes kalju. Havainnot kadonneesta…
Kotimaa
Espoolaiset Kristiina Viitanen ja Anne Kekki olivat kävelyllä, kun salama iski ortodoksiseen kirkkoon Tampereella. He kertoivat kokemuksestaan, ja salamanisku kuului voimakkaasti. Sammutustyöt…
Kotimaa
Espoossa kesäkuun lopulla kadonnut 14-vuotias poika on löytynyt. Poliisi kiittää kansalaisia kaikista havainnoista, jotka auttoivat etsinnöissä.
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.