Nimipäivä:
Johanna, Hanna, Jenni, Hanne, Hannele, Jenna, Joanna
15°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Hallitus on päättänyt lopettaa Garden Helsingin tuen, mikä yllätti hankkeen johtajan. Samalla Yhdysvallat jatkaa iskujaan Iraniin, ja varusmies…


Kempeleessä hukkui alle 15-vuotias lapsi

Aihesivu: Kempeleessä hukkui alle 15-vuotias lapsi

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Kempeleessä tapahtui onnettomuus, jossa alle 15-vuotias lapsi hukkui uimamontussa 11. heinäkuuta. Lapsi vajosi nopeasti syvyyteen, ja pelastustoimet eivät onnistuneet elvyttämään häntä. Tämä on toinen hukkumistapaus Kalliomontussa kahden vuoden sisällä.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 20.7.2026 klo 13:47
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Kempeleessä tapahtui onnettomuus, jossa alle 15-vuotias lapsi hukkui uimamontussa 11. heinäkuuta. Lapsi vajosi nopeasti syvyyteen, ja pelastustoimet eivät onnistuneet elvyttämään häntä. Tämä on toinen hukkumistapaus Kalliomontussa kahden vuoden sisällä.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.7.2026 klo 13:47, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kempeleessä hukkui alle 15-vuotias lapsi • Kempeleessä lapsi hukkui uimamonttuun.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 20.7.2026 klo 13:47.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Kempele, #Hukkuminen, #Kalliomonttu.

Selkokielinen yhteenveto

Kempeleessä hukkui lapsi uimamontussa

Kempeleessä tapahtui onnettomuus, jossa alle 15-vuotias lapsi hukkui 11. heinäkuuta. Lapsi vajosi nopeasti syvään veteen, eikä häntä saatu pelastettua. Pelastajat saapuivat paikalle seitsemän minuutin kuluttua, mutta elvytys ei onnistunut. Tämä on toinen hukkumistapaus Kalliomontussa kahden vuoden aikana.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin.
Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.