Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Hallitus on päättänyt lopettaa Garden Helsingin tuen, mikä yllätti hankkeen johtajan. Samalla Yhdysvallat jatkaa iskujaan Iraniin, ja varusmies…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Andy Burnham aloittaa tänään Britannian pääministerinä. Hän on aiemmin toiminut Suur-Manchesterin pormestarina ja on tunnettu populistisista näkemyksistään. Paikalliset odottavat hänen tuovan uusia ajatuksia ja kehitystä Britanniaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Andy Burnham aloittaa tänään Britannian pääministerinä. Hän on aiemmin toiminut Suur-Manchesterin pormestarina ja on tunnettu populistisista näkemyksistään. Paikalliset odottavat hänen tuovan uusia ajatuksia ja kehitystä Britanniaan.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 20.7.2026 klo 06:30, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, MTV Uutiset, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Britannian uusi pääministeri Andy Burnham astuu virkaan • Andy Burnham nousee Britannian pääministeriksi • Andy Burnham aloittaa Britannian pääministerinä.
Andy Burnham on uusi pääministeri
Andy Burnham aloittaa tänään pääministerinä. Hän on ollut Suur-Manchesterin pormestari ja haluaa kehittää Britanniaa. Paikalliset uskovat, että hän tuo uusia ideoita ja muutoksia. Burnham on saanut paljon tukea Manchesterista.
Andy Burnham aloittaa tänään Britannian pääministerinä. Hän on aiemmin toiminut Suur-Manchesterin pormestarina ja on tunnettu populistisista näkemyksistään. Paikalliset odottavat hänen tuovan uusia ajatuksia ja kehitystä Britanniaan.
Andy Burnham aloittaa tänään Britannian pääministerinä. Hän on työväenpuolueen uusi johtaja ja korvasi Keir Starmerin. Burnham tapaa kuningas Charlesin ja siirtyy sitten virka-asunnolleen.
Andy Burnham nousee tänään Britannian pääministeriksi työväenpuolueen johtoon astumisen jälkeen. Hän tapaa kuningas Charlesin, joka pyytää häntä muodostamaan hallituksen. Burnham on toiminut Suur-Manchesterin pormestarina vuodesta 2017.
Andy Burnham aloittaa tänään Britannian pääministerinä. Hänet valittiin työväenpuolueen johtoon viime viikolla ja hän korvasi Keir Starmerin. Burnham tapaa kuningas Charlesin ja suuntaa sitten virka-asunnolleen Downing Streetille.
Perussa tapahtui lauantai-iltana maanjäristys, jossa kuoli ainakin kuusi ihmistä. Järistys oli voimakkuudeltaan 5,1 ja se tapahtui noin 300 kilometriä Limasta itään. Lisäksi…
Ulkomaat
Venäjä on hyökännyt jälleen Kiovaan, mikä on johtanut yhden ihmisen kuolemaan ja yli kymmenen haavoittumiseen. Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi kuvasi iskua yhdeksi…
Ulkomaat
Norjassa tapahtui tuhoisa palo, joka jätti noin 400 ihmistä kodittomiksi. Kahdeksanvuotias Storm Ulsund menetti perheensä kodin ja koki pelottavia hetkiä tulipalon aikana.…
Ulkomaat
Kaksi yhdysvaltalaissotilasta kuoli Iranin iskuissa Jordaniassa. Yhdysvallat aloitti kostoiskut, jotka jatkuvat jo kahdeksatta yötä peräkkäin. Iskuissa kohdistuttiin muun muassa Iranin drooni- ja…
Ulkomaat
Kaksi Yhdysvaltain sotilasta on kuollut Iranin ohjus- ja lennokki-iskussa Jordaniassa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun yhdysvaltalaissotilaita kuolee sodassa sitten maaliskuun. Yksi sotilas…
Ulkomaat
Unkarin presidentti Tamas Sulyok on päättänyt jättää tehtävänsä. Hän allekirjoitti perustuslain muutoksen, joka päättää hänen virkakautensa välittömästi. Muutos hyväksyttiin parlamentissa, ja sen…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.