Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomen väkiluku kasvoi tammi-kesäkuussa, ja talousnäkymät näyttävät valoisilta Stora Enson ja Huhtamäen tulosten myötä. Kansainvälisesti Yhdysvallat ja Saudi-Arabia…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Malissa on kuollut yli 50 sotilasta kapinallisten ja jihadistien hyökkäyksessä. Hyökkäys tapahtui, kun sotilaat olivat poistumassa tärkeästä kaupungista Anefisin alueella. Al-Qaidaan liittyvät ryhmät ovat ilmoittaneet vastuustaan hyökkäyksestä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Malissa on kuollut yli 50 sotilasta kapinallisten ja jihadistien hyökkäyksessä. Hyökkäys tapahtui, kun sotilaat olivat poistumassa tärkeästä kaupungista Anefisin alueella. Al-Qaidaan liittyvät ryhmät ovat ilmoittaneet vastuustaan hyökkäyksestä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.7.2026 klo 13:23, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Malissa kuoli yli 50 sotilasta hyökkäyksessä • Malissa yli 50 sotilasta kuoli hyökkäyksessä • Sotilaita kuoli Malin hyökkäyksessä.
Malissa kuoli yli 50 sotilasta
Malissa on tapahtunut hyökkäys, jossa kuoli yli 50 sotilasta. Hyökkäys tehtiin kapinallisten ja jihadistien toimesta. Sotilaat olivat matkalla Anefisin kaupungista. Al-Qaidaan liittyvät ryhmät ovat ottaneet vastuun hyökkäyksestä.
Malissa on kuollut yli 50 sotilasta kapinallisten ja jihadistien hyökkäyksessä. Hyökkäys tapahtui, kun sotilaat olivat poistumassa tärkeästä kaupungista Anefisin alueella. Al-Qaidaan liittyvät ryhmät ovat ilmoittaneet vastuustaan hyökkäyksestä.
Malissa on kuollut yli 50 sotilasta kapinallisten ja jihadistien hyökkäyksessä. Hyökkäys tapahtui, kun sotilaat olivat poistumassa Anefisin kaupungista. Al-Qaidaan liittyvät ryhmät ilmoittivat vastuustaan hyökkäyksestä.
Malissa on kuollut yli 50 sotilasta kapinallisten ja jihadistien hyökkäyksessä. Hyökkäys tapahtui, kun sotilaat olivat vetäytymässä Anefisin kaupungista. Al-Qaidaan liittyvät ryhmät ovat ilmoittaneet vastuustaan.
Malin sotilasjuntta on vaikeuksissa kahden kapinallisryhmän puristuksessa. Jihadistiryhmä JNIM on perustanut varjohallinnon valtaamilleen alueille ja hyökännyt maan armeijaa vastaan. Juntan hallinta on…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Mali, #JNIM
Venäjän iskut Kiovaan ovat aiheuttaneet yhden kuoleman ja yli kymmenen haavoittumisen. Presidentti Zelenskyin mukaan hyökkäys oli yksi suurimmista ballistisista iskuista sodan aikana.…
Ulkomaat
Drammenissa Norjassa jatkuu suurpalon sammutustyöt, joka on tuhonnut yli 100 asuntoa. Viileä ja kostea sää on helpottanut tilannetta, mutta palon syttymissyy on…
Ulkomaat
Kaksi yhdysvaltalaissotilasta kuoli Iranin iskuissa Jordaniassa. Yhdysvallat aloitti kostoiskut, jotka jatkuvat jo kahdeksatta yötä peräkkäin. Iskuissa kohdistuttiin muun muassa Iranin drooni- ja…
Ulkomaat
Kaksi Yhdysvaltain sotilasta on kuollut Iranin ohjus- ja lennokki-iskussa Jordaniassa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun yhdysvaltalaissotilaita kuolee sodassa sitten maaliskuun. Yksi sotilas…
Ulkomaat
Unkarin presidentti Tamas Sulyok on päättänyt jättää tehtävänsä. Hän allekirjoitti perustuslain muutoksen, joka päättää hänen virkakautensa välittömästi. Muutos hyväksyttiin parlamentissa, ja sen…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.