Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Hallitus on päättänyt lopettaa Garden Helsingin tuen, mikä yllätti hankkeen johtajan. Samalla Yhdysvallat jatkaa iskujaan Iraniin, ja varusmies…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lauantain ja sunnuntain aikana Pohjois-Savoon saatiin rankkasateita, jotka toivat Kuopioon jopa kuusi senttiä vettä. Varkaudessa sademäärät olivat huomattavasti pienempiä, eikä siellä juuri satanut lainkaan. Sateet aiheuttivat paikallisia tulvia ja häiriöitä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lauantain ja sunnuntain aikana Pohjois-Savoon saatiin rankkasateita, jotka toivat Kuopioon jopa kuusi senttiä vettä. Varkaudessa sademäärät olivat huomattavasti pienempiä, eikä siellä juuri satanut lainkaan. Sateet aiheuttivat paikallisia tulvia ja häiriöitä.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.7.2026 klo 13:41, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kuopioon satoi kuusi senttiä vettä • Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa satoi runsaasti vettä • Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa satoi runsaasti vettä.
Kuopioon tuli kuusi senttiä vettä
Pohjois-Savossa satoi paljon vettä viikonloppuna. Kuopioon tuli kuusi senttiä vettä. Varkaudessa ei satanut juuri lainkaan. Sateet aiheuttivat tulvia ja häiriöitä.
Lauantain ja sunnuntain aikana Pohjois-Savoon saatiin rankkasateita, jotka toivat Kuopioon jopa kuusi senttiä vettä. Varkaudessa sademäärät olivat huomattavasti pienempiä, eikä siellä juuri satanut lainkaan. Sateet aiheuttivat paikallisia tulvia…
Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa on satanut viikonlopun aikana 50–100 millimetriä vettä. Erityisesti Multialla Keski-Suomessa satoi yli 114 millimetriä. Vesisateet aiheuttivat noin 60 vahingontorjuntatehtävää ja vakavan liikenneonnettomuuden Pirkkalassa.
Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa on satanut viikonlopun aikana 50–100 millimetriä vettä. Keski-Suomessa Multialla satoi eniten, yli 114 millimetriä. Sateet aiheuttivat myös useita vahingontorjuntatehtäviä ja vakavan liikenneonnettomuuden Pirkkalassa.
Pirkanmaalla ja Keski-Suomessa on satanut viikonlopun aikana 50–100 millimetriä vettä. Suurin sademäärä mitattiin Multialla, jossa vettä tuli yli 114 millimetriä. Sateet ja ukkoset aiheuttivat myös noin 60 vahingontorjuntatehtävää…
Ilmatieteen laitos varoittaa runsaista sateista ja tuulista eri puolilla Suomea. Lämpötilat laskevat ja lähes koko maassa jäädään alle 20 asteen. Keski-Suomessa tapahtui…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #KeskiSuomi, #Liikenneonnettomuus
Perjantaina Suomessa nautitaan vielä lämpimistä keleistä, mutta lauantaina sää muuttuu dramaattisesti. Sateet leviävät maan yli lauantaina ja väistyvät maanantaina. Lämpötilat nousevat perjantaina…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sateet
Sunnuntaina sää on epävakaa, ja itäosissa maata odotetaan runsaasti sadetta. Ilmatieteen laitos varoittaa, että Etelä-Pohjanmaalla, Pirkanmaalla, Keski-Suomessa, Pohjois-Savossa ja Kainuussa voi sataa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sateet
Pohjois-Savossa odotetaan sateita lauantaina iltapäivällä. Sateet kestävät pitkälle sunnuntaihin, mikä merkitsee poutaisten kesäpäivien päättymistä alueella.
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #PohjoisSavonSateet, #Sateet
Pirkanmaalla on luvassa sateinen viikonloppu, ja alueella varoitetaan myös tulvista. Lauantaina ja sunnuntaina sadekuurot voivat olla voimakkaita, ja ukkosia saattaa esiintyä. Ilmatieteen…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Pirkanmaa, #Sateet
Pirkanmaalla on odotettavissa kymmeniä millilitroja vettä lauantai-illan ja sunnuntai-illan välisenä aikana. Ilmatieteen laitoksen meteorologi varoittaa, että sateet liikkuvat Länsi-Suomesta kohti koillista. Ennen…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Pirkanmaa, #Sateet
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 20.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan eteläosissa. Siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa, mutta määrät voivat nousta paikoin kohtalaisiksi kukkivien kasvustojen läheisyydessä. Etelä-Lapissa siitepölyä on ilmassa vähän tai hyvin vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, maan pohjoisosissa vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisia määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.