Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tanskalainen pyöräilijä Jonas Vingegaard keskeytti Ranskan ympäriajon rajun kaatumisen vuoksi. Venäjän iskut Kiovaan ovat aiheuttaneet yhden kuoleman ja…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Norjassa tapahtui tuhoisa palo, joka jätti noin 400 ihmistä kodittomiksi. Kahdeksanvuotias Storm Ulsund menetti perheensä kodin ja koki pelottavia hetkiä tulipalon aikana. Poika kertoo, että tapahtumat ovat vaikuttaneet hänen yöuniinsa ja mieleensä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Norjassa tapahtui tuhoisa palo, joka jätti noin 400 ihmistä kodittomiksi. Kahdeksanvuotias Storm Ulsund menetti perheensä kodin ja koki pelottavia hetkiä tulipalon aikana. Poika kertoo, että tapahtumat ovat vaikuttaneet hänen yöuniinsa ja mieleensä.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 19.7.2026 klo 13:32, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Ilkka-Pohjalainen, Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Norjan suurpalo vei perheeltä kodin • Norjan suurpalo vaatii yli 400 evakkoa • Norjan suurpalo vaatii yli 400 evakkoa.
Norjassa tapahtui suuri palo
Norjassa oli iso palo, joka poltti monia koteja. Storm Ulsund, 8-vuotias poika, menetti perheensä kodin. Hän muistaa pelottavat hetket, kun hän katsoi ulos ikkunasta ja näki savua. Nyt hänellä on pehmolelu, joka tuo lohtua vaikeina aikoina.
Norjassa tapahtui tuhoisa palo, joka jätti noin 400 ihmistä kodittomiksi. Kahdeksanvuotias Storm Ulsund menetti perheensä kodin ja koki pelottavia hetkiä tulipalon aikana. Poika kertoo, että tapahtumat ovat vaikuttaneet…
Drammenissa Norjassa jatkuu suurpalon sammutustyöt, joka on tuhonnut yli 100 asuntoa. Viileä ja kostea sää on helpottanut tilannetta, mutta palon syttymissyy on yhä epäselvä. Kaksi ihmistä on toimitettu…
Drammenissa Norjassa tapahtunut suuri tulipalo on tuhonnut yli 100 asuntoa ja pakottanut yli 400 ihmistä evakuoimaan. Palon syttymissyy on edelleen epäselvä, mutta sen leviämisriski on pienentynyt. Kaksi ihmistä…
Drammenissa Norjassa tapahtunut tulipalo on tuhonnut yli 100 asuntoa ja pakottanut yli 400 ihmistä evakkoon. Viileä ja kostea sää on helpottanut palon valvontaa, mutta sen syttymissyy on yhä…
Drammenissa Norjassa tapahtunut suurpalo on tuhonnut yli 100 asuntoa ja pakottanut yli 400 ihmistä evakkoon. Pelastusjohtaja on itse menettänyt kotinsa, mutta ketään ei ole kadoksissa. Palon syttymissyy on…
Drammenissa Norjassa syttynyt suuri tulipalo on tuhonnut yli 100 asuntoa ja pakottanut yli 400 ihmistä evakuoimaan alueelta. Palon leviämisriski on vähentynyt, mutta sen syttymissyytä ei ole vielä selvitetty.…
Drammenissa Norjassa tapahtunut suurpalo on tuhonnut yli 100 asuntoa ja pakottanut yli 400 ihmistä evakkoon. Viileä ja kostea sää on helpottanut sammutustöitä, mutta palon syttymissyy on edelleen epäselvä.…
Norjassa on syttynyt voimakas tulipalo, joka on jo tuhonnut yli sata asuntoa. Useita satoja ihmisiä on evakuoitu, ja palo on levinnyt rivitaloihin…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Norja, #Tulipalo
Norjan Drammenin Krokstadelvassa syttyi perjantaina valtava tulipalo, joka tuhosi yli 100 asuntoa ja pakotti 400 ihmistä evakuoitumaan. Pormestari Kjell Arne Hermansen kuvaili…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Drammen, #Norja
Norjan Drammenissa syttynyt suuri tulipalo on edelleen hallitsematta. Poliisi ei ole vielä selvittänyt palon syttymissyytä, mutta ei epäile rikosta. Tulipalo on tuhoanut…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Drammen, #Norja
Norjassa syttynyt tulipalo on tuhonnut yli sata rivitaloasuntoa. Jonas Korani, 38, oli juuri tullut kotiin, kun hän huomasi naapuritalon olevan liekkien vallassa.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Norja, #Tulipalo
Drammenissa syttynyt tulipalo on tuhonnut yli sata asuntoa ja evakuoinut yli 400 ihmistä. Tämä on todennäköisesti Norjan suurin rauhanajan tulipalo yli sataan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Drammen, #Norja
Norjan Drammenissa syttyi perjantaina tuhoisa tulipalo, joka tuhosi yli sata kotia ja johti satojen ihmisten evakuointiin. Pelastuslaitos on saanut tulipalon hallintaan, mutta…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Drammen, #Norja
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.