Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Valtiovarainministeri Riikka Purra katsoo, että Garden Helsinkiä on käsitelty riittävästi. Tampereen ortodoksiseen kirkkoon iski salama, mikä aiheutti palon…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Brittijuoksija Josh Kerr juoksi uuden mailin maailmanennätyksen Lontoossa. Hän kellotti ajan 3.42,66, joka ylittää edellisen ennätyksen 3.43,13 vuodelta 1999. Kerr on myös vuoden 2023 maailmanmestari 1 500 metrin matkalla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Brittijuoksija Josh Kerr juoksi uuden mailin maailmanennätyksen Lontoossa. Hän kellotti ajan 3.42,66, joka ylittää edellisen ennätyksen 3.43,13 vuodelta 1999. Kerr on myös vuoden 2023 maailmanmestari 1 500 metrin matkalla.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.7.2026 klo 18:35, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Josh Kerr rikkoi mailin maailmanennätyksen • Josh Kerr rikkoi mailin maailmanennätyksen • Josh Kerr rikkoi mailin maailmanennätyksen.
Josh Kerr teki uuden ennätyksen
Josh Kerr juoksi uuden maailmanennätyksen mailin matkalla. Hän juoksi ajan 3.42,66 Lontoossa. Aiempi ennätys oli 3.43,13. Kerr on myös maailmanmestari 1 500 metrillä. Toiseksi juoksi Yared Nuguse ja kolmanneksi Jake Heyward.
Brittijuoksija Josh Kerr juoksi uuden mailin maailmanennätyksen Lontoossa. Hän kellotti ajan 3.42,66, joka ylittää edellisen ennätyksen 3.43,13 vuodelta 1999. Kerr on myös vuoden 2023 maailmanmestari 1 500 metrin…
Brittijuoksija Josh Kerr juoksi uuden mailin maailmanennätyksen Lontoon Timanttiliigassa. Hänen aikansa oli 3.42,66, mikä ylittää aiemman ennätyksen 3.43,13. Kerr on myös vuoden 2023 maailmanmestari 1500 metrillä.
Josh Kerr juoksi uuden maailmanennätyksen mailin matkalla Lontoon Timanttiliigassa. Hän teki ajan 3.42,66, joka ylittää 27 vuotta vanhan ennätyksen. Aiempi ennätys oli Hicham el-Guerrouj'n 3.43,13 vuodelta 1999.
Emmanuel Wanyonyi juoksi uuden miesten 1000 metrin maailmanennätyksen ajalla 2.11,83 Monacon Timanttiliigassa. Edellinen ennätys, 2.11,96, oli voimassa lähes 27 vuotta ja sen…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Maailmanennätys, #Timanttiliiga
Monacon Timanttiliigassa saavutettiin useita huipputuloksia, mukaan lukien maailmanennätys 1000 metrillä. Kenian Emmanuel Wanyonyi juoksi matkan ajassa 2.11,83, parantaen edellistä ennätystä. Myös naissprintteri…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Timanttiliiga
Julien Alfred teki huikean suorituksen 200 metrillä Monacon Timanttiliigassa, juosten ajan 21,51. Tämä on kaikkien aikojen kolmanneksi nopein aika maailmassa. Kilpailussa toiseksi…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Timanttiliiga, #Juoksu
Nina Kennedy voitti naisten seiväshyppykisan Monacon Timanttiliigassa huipputuloksella 495. Tämä tulos on hänen oma ennätyksensä, Australian ennätys ja kauden paras tulos. Toiseksi…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Timanttiliiga
Janne Verho voitti pronssimitalin alle 18-vuotiaiden EM-kisoissa Rietissä. Hän heitti parhaimmillaan 74,37 metriä, mikä riitti mitaliin. Kisan voitti Tshekin Josef Pazdera ennätyksellään…
Yleisurheilu
Wilma Heltelä teki paluun seiväshyppyyn Sveitsin Luzernissa. Hän ylitti korkeuden 451 senttimetriä, mutta jäi toiseksi, kun ainoana korkeuden 461 ylitti Angelica Moser.…
Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.