Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Fitch vahvisti Suomen luottoluokituksen AA-tasolle, Norjassa tuhoisa tulipalo tuhosi yli sata asuntoa ja Helsingissä tapahtui puukotus, jossa iäkäs…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Intiassa on onnistuneesti laukaistu ensimmäinen yksityisesti rakennettu kantoraketti, Vikram-1. Raketti, joka pystyy kuljettamaan 350 kilon hyötykuorman, laukaistiin Satish Dhawanin avaruuskeskuksesta. Tämä tapahtuma merkitsee tärkeää askelta Intian avaruusteollisuudelle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Intiassa on onnistuneesti laukaistu ensimmäinen yksityisesti rakennettu kantoraketti, Vikram-1. Raketti, joka pystyy kuljettamaan 350 kilon hyötykuorman, laukaistiin Satish Dhawanin avaruuskeskuksesta. Tämä tapahtuma merkitsee tärkeää askelta Intian avaruusteollisuudelle.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.7.2026 klo 12:58, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Intiassa laukaistiin ensimmäinen yksityinen raketti • Intiassa laukaistiin ensimmäinen yksityinen raketti.
Intia laukaisi ensimmäisen yksityisen raketin
Intiassa on laukaisu onnistunut. Vikram-1 on ensimmäinen yksityisesti rakennettu raketti. Se kuljettaa pieniä satelliitteja Maan radalle. Raketti laukaistiin Satish Dhawanin avaruuskeskuksesta.
Intiassa on onnistuneesti laukaistu ensimmäinen yksityisesti rakennettu kantoraketti, Vikram-1. Raketti, joka pystyy kuljettamaan 350 kilon hyötykuorman, laukaistiin Satish Dhawanin avaruuskeskuksesta. Tämä tapahtuma merkitsee tärkeää askelta Intian avaruusteollisuudelle.
Intiassa on onnistuneesti laukaistu ensimmäinen yksityisesti rakennettu kantoraketti, Vikram-1. Raketti, joka pystyy kuljettamaan 350 kilon hyötykuorman, laukaistiin Satish Dhawanin avaruuskeskuksesta. Tämä tapahtuma merkitsee tärkeää askelta Intian avaruusteollisuudelle.
Norjassa on syttynyt voimakas tulipalo, joka on jo tuhonnut yli sata asuntoa. Useita satoja ihmisiä on evakuoitu, ja palo on levinnyt rivitaloihin…
Ulkomaat
Donald Trump palasi vuoden 2020 vaalivilppiväitteisiinsä ja syytti Kiinaa vaalivaikuttamisesta. Hän esitteli uusia tietoja vaalijärjestelmän haavoittuvuuksista ja väitti, että Kiina halusi hänen…
Ulkomaat
Ugandassa tapahtui vakava bussionnettomuus, jossa kuoli 20 lasta ja yksi aikuinen. Bussi oli kuljettamassa lapsia koulumatkalta, kun kuljettaja menetti ajoneuvon hallinnan. Onnettomuudessa…
Ulkomaat
Tanskassa Aalborgin teollisuusalueella tapahtui ammuskelu, jossa ainakin kolme ihmistä haavoittui. Poliisi saapui paikalle rakennuspalohälytyksen vuoksi ja joutui tulituksen kohteeksi. Tilanne on vakava,…
Ulkomaat
Intiassa raportoidaan päivittäin yli 80 raiskausta, mutta monet tapaukset jäävät ilmoittamatta. Aktivistien mukaan syyllistämisen pelko estää uhreja hakemasta apua. Viime aikoina erityisesti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Intia
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on uhannut Kanadaa uusilla tulleilla, jotka liittyvät maastopalojen aiheuttamiin savusaastekustannuksiin. Savu Kanadasta on peittänyt laajoja alueita Yhdysvalloissa ja…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.