Nimipäivä:
Riikka
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Fitch vahvisti Suomen luottoluokituksen AA-tasolle, Norjassa tuhoisa tulipalo tuhosi yli sata asuntoa ja Helsingissä tapahtui puukotus, jossa iäkäs…


Raju ukkonen tulee Suomeen

Aihesivu: Raju ukkonen tulee Suomeen

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Ilmatieteen laitos varoittaa rajusta ukkosesta ja sateista, jotka voivat vaikuttaa lännen ja etelän alueilla. Ukkosta ennustetaan erityisesti Varsinais-Suomeen ja Pohjanmaalle. Lämpötilat vaihtelevat eri puolilla maata, itäosissa ne voivat nousta hellelukemiin.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Luonto ja ympäristö
  • Päivitetty 18.7.2026 klo 12:16
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Ilmatieteen laitos varoittaa rajusta ukkosesta ja sateista, jotka voivat vaikuttaa lännen ja etelän alueilla. Ukkosta ennustetaan erityisesti Varsinais-Suomeen ja Pohjanmaalle. Lämpötilat vaihtelevat eri puolilla maata, itäosissa ne voivat nousta hellelukemiin.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.7.2026 klo 12:16, pääluokka Luonto ja ympäristö.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Raju ukkonen tulee Suomeen • Raju ukkonen uhkaa osaa Suomesta.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 18.7.2026 klo 12:16.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Luonto ja ympäristö.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Suomi, #Ukkonen, #Sade.

Selkokielinen yhteenveto

Raju ukkonen tulee Suomeen

Suomessa on tänään odotettavissa rajua ukkosta ja sadetta. Ukkosta voi esiintyä erityisesti länsirannikolla ja Varsinais-Suomessa. Lämpötilat vaihtelevat, itäosissa ne voivat olla hyvin korkeita. Pohjoisessa lämpötilat jäävät alle 20 asteen.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi.
Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu.
Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.