Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tanskalainen pyöräilijä Jonas Vingegaard keskeytti Ranskan ympäriajon rajun kaatumisen vuoksi. Venäjän iskut Kiovaan ovat aiheuttaneet yhden kuoleman ja…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Norjassa perjantaina alkanut tulipalo on tuhonnut yli sata rivitaloasuntoa. Jonas Korani, yksi uhreista, kertoi pelastautuneensa juuri ennen kuin liekit saavuttivat hänen kotinsa. Hän yritti estää tulen leviämistä, mutta joutui lopulta pakenemaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Norjassa perjantaina alkanut tulipalo on tuhonnut yli sata rivitaloasuntoa. Jonas Korani, yksi uhreista, kertoi pelastautuneensa juuri ennen kuin liekit saavuttivat hänen kotinsa. Hän yritti estää tulen leviämistä, mutta joutui lopulta pakenemaan.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.7.2026 klo 09:58, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Savon Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Norjassa tuhoisa tulipalo tuhosi asuntoja • Norjassa tuhoisa tulipalo tuhosi koteja • Norjassa tuhoisa tulipalo tuhosi asuntoja.
Norjassa suuri tulipalo tuhosi koteja
Norjassa syttyi perjantaina iso tulipalo, joka tuhosi yli sata rivitaloasuntoa. Jonas Korani oli juuri tullut kotiin, kun hän huomasi tulen. Hän yritti sammuttaa tulta, mutta se levisi liian nopeasti. Korani pakeni ulos kissansa kanssa, mutta kissa karkasi. Hän varmisti, että muutkin naapurit pääsivät turvaan.
Norjassa perjantaina alkanut tulipalo on tuhonnut yli sata rivitaloasuntoa. Jonas Korani, yksi uhreista, kertoi pelastautuneensa juuri ennen kuin liekit saavuttivat hänen kotinsa. Hän yritti estää tulen leviämistä, mutta…
Norjassa perjantaina alkanut tulipalo on tuhonnut yli sata rivitaloasuntoa. Jonas Korani, yksi tulipalon uhreista, kertoi kokemuksistaan, kun hän pakeni liekkejä. Hän yritti estää tulen leviämistä, mutta joutui lopulta…
Norjassa syttynyt tulipalo on tuhonnut yli sata rivitaloasuntoa. Jonas Korani, 38, oli juuri tullut kotiin, kun hän huomasi naapuritalon olevan liekkien vallassa. Hän yritti estää tulen leviämisen, mutta…
Norjan Drammenissa syttyi perjantaina suuri tulipalo, joka on tuottanut tuhoa sadoille asukkaille. Evakuoituja on satoja, ja ainakin sata asuntoa on tuhoutunut. Yksi tulipalon uhreista, Jonas Korani, menetti kaiken…
Norjassa on syttynyt yksi suurimmista asuinrakennuspaloista yli sataan vuoteen. Voimakas tulipalo on tuhonnut yli sata rivitaloasuntoa Krokstadelvassa, ja tilanne ei ollut hallinnassa vielä lauantaiaamuna. Evakuointeja on tehty ja…
Norjassa on syttynyt valtava tulipalo, joka on tuhonnut yli sata rivitaloasuntoa. Palo, joka alkoi perjantaina, ei ole vieläkään hallinnassa, ja pelastustyöt jatkuvat. Useita satoja ihmisiä on evakuoitu alueelta.
Norjassa on syttynyt voimakas tulipalo, joka on tuhonnut yli sata rivitaloasuntoa. Palo, joka alkoi perjantaina, ei ollut lauantaina hallinnassa, ja se oli levinnyt useisiin rakennuksiin Krokstadelvassa. Evakuointeja on…
Norjassa syttynyt tulipalo on tuhonnut yli sata asuntoa ja evakuoinut useita satoja ihmisiä. Palo ei ole levinnyt yön aikana, mutta tilanne on edelleen vaarallinen. Pelastusviranomaiset toivovat sateita, mutta…
Norjan Drammenissa syttynyt tulipalo on rauhoittumassa, mutta ei ole vielä täysin hallinnassa. Viranomaiset arvioivat sammutustöiden jatkuvan koko lauantain ajan. Evakuoituja on satoja,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Drammen, #Norja
Norjassa on syttynyt voimakas tulipalo, joka on tuhoamassa yli sataa rivitaloasuntoa. Useita satoja ihmisiä on evakuoitu, ja palo on levinnyt useisiin rakennuksiin…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Norja, #Drammen
Huittisissa tapahtui perjantai-iltana onnettomuus, jossa alaikäinen poika hukkui. Paikalla oli kaksi poikaa, joista toinen saatiin pelastettua, mutta toinen menehtyi. Poliisi ei epäile…
Kotimaa
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Viimeiset havainnot hänestä on tehty noin kello 15.10, ja hänellä on yllään pitkä vihreä takki…
Kotimaa
Noin viisikymmentävuotias mies hukkui Seinäjoen Tanelinlammella perjantaina. Neljän hengen seurue joutui hätätilanteeseen vedessä, ja mies vajosi veden alle. Pelastuslaitos löysi hänet, mutta…
Kotimaa
Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukes on aloittanut tutkinnan Laukaan räjähdeonnettomuudesta, jossa yksi henkilö kuoli ja toinen loukkaantui. Tutkinnassa selvitetään onnettomuushetken olosuhteita sekä teknisiä…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.