Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Itäisellä Suomenlahdella on otettu käyttöön tilapäinen merialueen rajoitus Kotkan edustalla. Rajoitus liittyy mahdolliseen lennokkien torjuntaan ja se on voimassa varotoimenpiteenä. Sulku astui voimaan tänään ennen kuutta aamulla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Itäisellä Suomenlahdella on otettu käyttöön tilapäinen merialueen rajoitus Kotkan edustalla. Rajoitus liittyy mahdolliseen lennokkien torjuntaan ja se on voimassa varotoimenpiteenä. Sulku astui voimaan tänään ennen kuutta aamulla.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.7.2026 klo 08:02, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Merialue Kotkan edustalla suljettu • Merialueen rajoitus lennokkien torjunnan vuoksi.
Merialue suljetaan Kotkan edustalla
Kotkan edustalla Itäisellä Suomenlahdella on suljettu merialue. Sulku liittyy mahdolliseen lennokkien torjuntaan. Rajoitus on voimassa varotoimenpiteenä. Se astui voimaan tänään aamulla.
Itäisellä Suomenlahdella on otettu käyttöön tilapäinen merialueen rajoitus Kotkan edustalla. Rajoitus liittyy mahdolliseen lennokkien torjuntaan ja se on voimassa varotoimenpiteenä. Sulku astui voimaan tänään ennen kuutta aamulla.
Itäisellä Suomenlahdella on otettu käyttöön tilapäinen merialueen rajoitus. Puolustusvoimien mukaan rajoitus on varotoimenpide mahdollisten lennokkien torjunnan takia. Rajoitus astui voimaan tänään ennen kuutta aamulla.
Puolustusvoimat on ottanut käyttöön tilapäisen merialueen rajoituksen itäisellä Suomenlahdella. Rajoituksella pyritään turvaamaan sivullisten turvallisuus ja mahdollistamaan viranomaisten toiminta mahdollisten droonien torjumiseksi. Rajoitus…
Liikenne • jaetut avainsanat: #SuomenlahdenRajoitus, #Puolustusvoimat
Moottoripyöräilijä menehtyi liikenneonnettomuudessa Kirkkonummella perjantai-iltana. Onnettomuus tapahtui Porkkalantiellä, ja kuljettaja ajautui tieltä tuntemattomasta syystä. Poliisi tutkii onnettomuuden syitä ja ohjaa liikennettä alueella.
Liikenne
Kaksi ihmistä menehtyi liikenneonnettomuudessa Virroilla, Pirkanmaalla. Henkilöauto ajautui vastaantulevien kaistalle ja törmäsi jäteautoon. Onnettomuudessa loukkaantui myös kaksi muuta henkilöä vakavasti.
Liikenne
Virroilla tapahtui vakava liikenneonnettomuus, jossa osallistuivat henkilöauto ja kuorma-auto. Liedenpohjantie, eli kantatie 66, on suljettu liikenteeltä onnettomuuden vuoksi, eikä loukkaantumisista ole vielä…
Liikenne
Raaseporissa tapahtui liikenneonnettomuus, jossa kuoli yksi henkilö. Poliisi tutkii tapausta ja etsii mahdollisia silminnäkijöitä, erityisesti toista autoa, joka oli paikalla onnettomuuden aikaan.…
Liikenne
Meripelastuksen hätänumero 02941000 on jälleen toiminnassa, kertoo Rajavartiolaitos. Puhelut välittyvät normaalisti, ja häiriötilanne kesti noin tunnin. Ilmoitus häiriöstä saatiin keskiviikkona hieman ennen…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.