Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvallat on jatkanut iskujaan Iraniin jo seitsemän yön ajan. Iskuissa kohdistuu Iranin armeijan infrastruktuuriin ja tiedusteluasemiin. Iran puolestaan väittää, että kaksi öljytankkeria on räjähtänyt miinoihin, mutta Yhdysvallat kiistää tämän.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvallat on jatkanut iskujaan Iraniin jo seitsemän yön ajan. Iskuissa kohdistuu Iranin armeijan infrastruktuuriin ja tiedusteluasemiin. Iran puolestaan väittää, että kaksi öljytankkeria on räjähtänyt miinoihin, mutta Yhdysvallat kiistää tämän.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.7.2026 klo 08:18, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yhdysvallat iskee Iraniin seitsemättä yötä • Yhdysvallat lopetti iskut Iraniin.
Yhdysvallat iskee Iraniin yhä
Yhdysvallat on hyökännyt Iraniin seitsemänä yönä peräkkäin. Iskuissa on käytetty hävittäjiä, drooneja ja sotalaivoja. Iran väittää, että kaksi öljytankkeria on räjähtänyt miinoihin, mutta Yhdysvallat ei hyväksy tätä väitettä. Tilanne Persianlahdella on jännittynyt.
Yhdysvallat on jatkanut iskujaan Iraniin jo seitsemän yön ajan. Iskuissa kohdistuu Iranin armeijan infrastruktuuriin ja tiedusteluasemiin. Iran puolestaan väittää, että kaksi öljytankkeria on räjähtänyt miinoihin, mutta Yhdysvallat kiistää…
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin seitsemän yön ajan, mutta nyt iskut ovat päättyneet. Centcomin mukaan iskujen tavoitteena oli heikentää Iranin sotilaallista kyvykkyyttä. Iranin viranomaiset raportoivat iskuissa kuolleista ja haavoittuneista.
Yhdysvallat on aloittanut uuden iskusarjan Iraniin, mikä on jo seitsemäs peräkkäinen yö, jolloin iskuja toteutetaan. Iskujen tavoitteena on heikentää Iranin sotilaallista kyvykkyyttä.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat, #Iran
Yhdysvallat on toteuttanut uusia iskuja Iraniin useiden päivien ajan. Iskujen tavoitteena on heikentää Iranin sotilaallista kykyä. Presidentti Trump on ilmoittanut, että Iran…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat, #Iran
Yhdysvallat on hyökännyt Iranissa siviili-infrastruktuuriin, mukaan lukien lentokenttä ja rautatieasema. Iskuissa on raportoitu useista räjähdyksistä ja haavoittuneista. Yhdysvaltain Centcomin mukaan iskut tähtäävät…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran, #Yhdysvallat
Yhdysvallat on jatkanut iskujaan Iraniin kuudetta yötä peräkkäin, kohdistuen erityisesti Hormuzinsalmen alueella sijaitseviin sotilaallisiin valmiuksiin. Iskujen tavoitteena on heikentää Iranin sotilaallista kykyä.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat, #Iran
Iranin ulkoministeriö on syyttänyt Yhdysvaltoja sotarikoksista siviili-infrastruktuuriin kohdistuneiden iskujen vuoksi. Ministeriö korosti, että tällaiset iskut rikkovat YK:n peruskirjaa ja kansainvälisen oikeuden sääntöjä.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran, #Yhdysvallat
Donald Trump palasi vuoden 2020 vaalivilppiväitteisiinsä ja syytti Kiinaa vaalivaikuttamisesta. Hän esitteli uusia tietoja vaalijärjestelmän haavoittuvuuksista ja väitti, että Kiina halusi hänen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.