Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Venezuelassa tapahtuneissa maanjäristyksissä on kuollut yli 5 000 ihmistä. Kansalliskokouksen puhemies Jorge Rodriguez vahvisti, että suurin osa uhreista on rannikkoseudulta La Guairasta. Loukkaantuneita on lähes 17 000, ja tuhansia on yhä kateissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Venezuelassa tapahtuneissa maanjäristyksissä on kuollut yli 5 000 ihmistä. Kansalliskokouksen puhemies Jorge Rodriguez vahvisti, että suurin osa uhreista on rannikkoseudulta La Guairasta. Loukkaantuneita on lähes 17 000, ja tuhansia on yhä kateissa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 18.7.2026 klo 02:36, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venezuelassa järistykset vaativat yli 5 000 kuolonuhria • Venezuelassa järistykset aiheuttivat yli 5 000 kuolemaa • Venezuelassa maanjäristyksissä yli 5 000 kuollutta.
Venezuelassa on yli 5 000 kuollutta
Venezuelassa on tapahtunut voimakkaita maanjäristyksiä. Niissä on kuollut yli 5 000 ihmistä. Suurin osa uhreista on rannikkokaupungista La Guirasta. Loukkaantuneita on lähes 17 000. Monet ovat yhä kateissa, ja etsinnät jatkuvat.
Venezuelassa tapahtuneissa maanjäristyksissä on kuollut yli 5 000 ihmistä. Kansalliskokouksen puhemies Jorge Rodriguez vahvisti, että suurin osa uhreista on rannikkoseudulta La Guairasta. Loukkaantuneita on lähes 17 000, ja…
Venezuelan maanjäristyksissä kuolleiden määrä on ylittänyt 5 000. Kansalliskokouksen puhemies Jorge Rodriguez ilmoitti, että suurin osa uhreista on rannikkoseudulta La Guairasta. Loukkaantuneita on lähes 17 000, ja tuhansia…
Venezuelassa tapahtuneiden maanjäristysten kuolonuhrien määrä on noussut 5 069:ään. Loukkaantuneita on yli 16 740, ja tuhansia ihmisiä on yhä kateissa. Järistykset ovat aiheuttaneet suuria tuhoja erityisesti La Guairan…
Norjassa on syttynyt voimakas tulipalo, joka on jo tuhonnut yli sata asuntoa. Useita satoja ihmisiä on evakuoitu, ja palo on levinnyt rivitaloihin…
Ulkomaat
Donald Trump palasi vuoden 2020 vaalivilppiväitteisiinsä ja syytti Kiinaa vaalivaikuttamisesta. Hän esitteli uusia tietoja vaalijärjestelmän haavoittuvuuksista ja väitti, että Kiina halusi hänen…
Ulkomaat
Ugandassa tapahtui vakava bussionnettomuus, jossa kuoli 20 lasta ja yksi aikuinen. Bussi oli kuljettamassa lapsia koulumatkalta, kun kuljettaja menetti ajoneuvon hallinnan. Onnettomuudessa…
Ulkomaat
Tanskassa Aalborgin teollisuusalueella tapahtui ammuskelu, jossa ainakin kolme ihmistä haavoittui. Poliisi saapui paikalle rakennuspalohälytyksen vuoksi ja joutui tulituksen kohteeksi. Tilanne on vakava,…
Ulkomaat
Ukrainan puolustusministeri Myhailo Fedorovin erottaminen on saanut laajaa arvostelua sekä kotimaassa että kansainvälisesti. Mielenosoitukset ovat käynnistyneet, ja tunnetut ukrainalaiset toimijat ovat ilmaisseet…
Ulkomaat
Yhdysvallat on aloittanut uuden iskusarjan Iraniin, mikä on jo seitsemäs peräkkäinen yö, jolloin iskuja toteutetaan. Iskujen tavoitteena on heikentää Iranin sotilaallista kyvykkyyttä.…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.