Nimipäivä:
Riikka
...

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.


Voimakas maanjäristys Meksikossa aiheutti tsunamiuhkan

Aihesivu: Voimakas maanjäristys Meksikossa aiheutti tsunamiuhkan

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Meksikon rannikolla tapahtui voimakas maanjäristys, jonka voimakkuus oli 7,4. Järistys tapahtui kymmenen kilometrin syvyydessä ja sen aiheuttamat tsunamiaallot voivat ulottua 300 kilometrin päähän. Järistys ravisteli myös rakennuksia Guatemalassa ja El Salvadorissa.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 17.7.2026 klo 18:23
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Meksikon rannikolla tapahtui voimakas maanjäristys, jonka voimakkuus oli 7,4. Järistys tapahtui kymmenen kilometrin syvyydessä ja sen aiheuttamat tsunamiaallot voivat ulottua 300 kilometrin päähän. Järistys ravisteli myös rakennuksia Guatemalassa ja El Salvadorissa.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.7.2026 klo 18:23, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti, Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Voimakas maanjäristys Meksikossa aiheutti tsunamiuhkan • Voimakas maanjäristys Meksikossa • Tsunamivaroitus Meksikon rannikolle.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 17.7.2026 klo 18:23.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Meksiko, #Tsunami, #PuertoMadero.

Selkokielinen yhteenveto

Meksikossa tapahtui voimakas järistys

Meksikon rannikolla tapahtui voimakas maanjäristys. Sen voimakkuus oli 7,4 ja se tapahtui kymmenen kilometrin syvyydessä. Järistys voi aiheuttaa vaarallisia tsunamiaaltoja. Aaltojen arvioidaan ulottuvan 300 kilometrin päähän. Järistys tuntui myös Guatemalassa ja El Salvadorissa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi.
Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu.
Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.