Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Euroopan komissio on esitellyt uuden ehdotuksen EU:n päästökaupan uudistamisesta. Ehdotuksessa ei ole suuria muutoksia, mutta uusia joustoja on tarjolla. Teollisuuspiireissä on herännyt huolta uudistuksen vaikutuksista järjestelmään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Euroopan komissio on esitellyt uuden ehdotuksen EU:n päästökaupan uudistamisesta. Ehdotuksessa ei ole suuria muutoksia, mutta uusia joustoja on tarjolla. Teollisuuspiireissä on herännyt huolta uudistuksen vaikutuksista järjestelmään.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.7.2026 klo 16:04, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa EU:n komissio julkaisi päästökaupan uudistuksen • EU-komissio ehdottaa päästökaupan uudistusta.
EU:n komissio esitteli päästökaupan muutoksia
Euroopan komissio on julkaissut ehdotuksia päästökaupan uudistamiseksi. Suuria muutoksia ei ole, mutta uusia joustoja on tarjolla. Teollisuus on huolissaan muutosten vaikutuksista. Maksutta jaettavat päästöoikeudet jatkuvat myös vuoden 2030 jälkeen.
Euroopan komissio on esitellyt uuden ehdotuksen EU:n päästökaupan uudistamisesta. Ehdotuksessa ei ole suuria muutoksia, mutta uusia joustoja on tarjolla. Teollisuuspiireissä on herännyt huolta uudistuksen vaikutuksista järjestelmään.
EU-komissio esitteli ehdotuksen päästökauppajärjestelmän uudistamiseksi, joka tekee siitä yritysystävällisemmän. Uudistus auttaa teollisuutta, joka on kärsinyt energian hintojen noususta, mutta säilyttää järjestelmän roolin ilmastosiirtymässä. Komissio ehdottaa myös lentojen ja…
EU-komissio on esittänyt kevennyksiä päästökauppaan, mikä on saanut teollisuusyhtiöiltä kannatusta. Päästöjen vähennystavoite vuosille 2031–2035 lasketaan 3,7 prosenttiin, ja ilmaisten päästöoikeuksien jakaminen jatkuu…
Talous • jaetut avainsanat: #Päästökauppa, #Teollisuus
Vaasassa yksiöiden vuokrat ovat nousseet tänä vuonna eniten Suomessa. Tilastokeskuksen mukaan vuokrat kohosivat tammi–maaliskuussa 2,1 prosenttia ja huhti–kesäkuussa 1,9 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.…
Talous
Fortaco on myynyt Sastamalassa sijaitsevan kokoonpanotehtaansa ruotsalaiselle Hanza Groupille. Kauppa on osa laajempaa järjestelyä, jossa Fortaco myy teräsrakenne- ja kokoonpanoliiketoimintansa useissa maissa.…
Talous • jaetut avainsanat: #Teollisuus
Verohallinto ilmoittaa, että tuhansien nuorten veronpalautukset voivat viivästyä, koska heidän tilinumeronsa puuttuvat. Yhteensä 2,2 miljoonaa euroa odottaa, että nuoret ilmoittavat tilinumeronsa. Tämä…
Talous
Netflixin osake laski merkittävästi jälkipörssissä tulosjulkistuksen jälkeen. Yhtiön liikevaihto kasvoi 13 prosenttia, mutta se jäi kasvuennusteista. Tämä aiheutti osakkeen arvon laskun, mikä…
Talous
Scanfilin liikevaihto nousi 28 prosenttia huhti-kesäkuussa, yltäen 259 miljoonaan euroon. Vertailukelpoinen EBIT-liikevoitto kasvoi 17,5 miljoonaan euroon edellisvuoden 13,6 miljoonasta eurosta. Toimitusjohtaja Cristophe…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.