Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Kalasatamassa on kadonnut noin 70-vuotias nainen. Ella Varis, joka irtisanoutui poliisista, kertoo saaneensa useita kanteluita kollegoiltaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ilmatieteen laitoksen mukaan sää on tänään lämmin ja poutainen suurimmassa osassa Suomea. Helleraja saattaa rikkoutua länsi- ja keskiosissa, mutta pohjoisessa on viileämpää. Lauantaina ja sunnuntaina on luvassa runsaita sateita, erityisesti lännessä ja idässä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ilmatieteen laitoksen mukaan sää on tänään lämmin ja poutainen suurimmassa osassa Suomea. Helleraja saattaa rikkoutua länsi- ja keskiosissa, mutta pohjoisessa on viileämpää. Lauantaina ja sunnuntaina on luvassa runsaita sateita, erityisesti lännessä ja idässä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 17.7.2026 klo 06:17, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomessa odotettavissa hellettä ja sateita • Säätiedot: Lämpöä ennen sateita • Sää lämpenee ennen sateita.
Sääennuste: hellettä ja sadetta
Tänään Suomessa on lämmin sää. Helleraja voi rikkoutua lännessä ja keskiosissa. Pohjoisessa on kuitenkin viileämpää. Lauantaina ja sunnuntaina sataa runsaasti, erityisesti lännessä ja idässä. Vettä voi tulla yli 50 millimetriä vuorokaudessa.
Ilmatieteen laitoksen mukaan sää on tänään lämmin ja poutainen suurimmassa osassa Suomea. Helleraja saattaa rikkoutua länsi- ja keskiosissa, mutta pohjoisessa on viileämpää. Lauantaina ja sunnuntaina on luvassa runsaita…
Tänään sää on pääosin poutainen ja lämmin suurimmassa osassa Suomea. Helleraja voi rikkoutua länsi- ja keskiosissa, mutta pohjoisessa on viileämpää ja pilvisempää. Lauantaina ja sunnuntaina on odotettavissa runsaita…
Tänään sää on pääosin poutainen ja lämmin suurimmassa osassa Suomea. Helleraja voi ylittyä länsi- ja keskiosissa, mutta pohjoisessa on viileämpää. Lauantaina ja sunnuntaina on odotettavissa runsaita sateita, erityisesti…
Perjantaina Suomessa nautitaan vielä lämpimistä keleistä, mutta lauantaina sää muuttuu dramaattisesti. Sateet leviävät maan yli lauantaina ja väistyvät maanantaina. Lämpötilat nousevat perjantaina…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sateet
Suomessa on tänään pääosin lämmin ja poutainen sää. Hellevaroitus on voimassa useissa maakunnissa, joissa lämpötila voi nousta jopa 27 asteeseen. Huomenna sää…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Perjantaina sää on pääosin poutainen ja lämmin, mutta viikonloppuna tilanne muuttuu. Matalapaine tuo mukanaan voimakkaita tuulia ja runsaita sateita, erityisesti maan länsiosaan.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sateet
Viikonloppuna Suomeen saapuu matalapaine, joka tuo mukanaan 70-90 millimetriä sadetta. Tämä määrä vastaa lähes koko heinäkuun tavanomaista sademäärää. Sateet alkavat lauantai-iltapäivänä ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sateet, #Sää
Sää pysyy alkuviikosta poutaisena ja lämpimänä, mutta viikonloppuna lounaasta saapuu voimakas matalapaine. Tämä tuo mukanaan runsaita sateita erityisesti maan etelä- ja keskiosaan,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #IlmatieteenLaitos
Sinilevähavaintojen määrä on kasvanut viime viikosta sekä sisävesillä että rannikkoalueilla. Heinäkuun alun sateet ja lämmin sää ovat edistäneet sinilevien kasvua, mutta tilanne…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.