Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Petteri Orpo on pyytänyt eduskunnan koolle kutsumista kesätauon aikana. Pääministeri Petteri Orpo on kutsunut eduskunnan koolle ensi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vaasassa tapahtui vakava rikos, jossa 8-vuotiaan pojan päälle kaadettiin syövyttävää nestettä koulun pihalla. Poika vietiin sairaalaan, ja hänen äitinsä kertoo perheen turvallisuudentunteen horjuneen teon jälkeen. Poliisi tutkii tapausta törkeänä pahoinpitelynä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vaasassa tapahtui vakava rikos, jossa 8-vuotiaan pojan päälle kaadettiin syövyttävää nestettä koulun pihalla. Poika vietiin sairaalaan, ja hänen äitinsä kertoo perheen turvallisuudentunteen horjuneen teon jälkeen. Poliisi tutkii tapausta törkeänä pahoinpitelynä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.7.2026 klo 22:26, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Helsingin Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa 8-vuotias poika sai vakavia vammoja • Poika sai syövyttävää nestettä päälleen • Vaasassa lapsen päälle kaadettiin syövyttävää nestettä.
Poika sai vakavia vammoja
Vaasassa 8-vuotiaan pojan päälle kaadettiin syövyttävää nestettä koulun pihalla. Poika palasi kotiin itkien ja huutaen. Hänen äitinsä pesi lasta kylmällä vedellä. Poika vietiin sairaalaan, mutta hän pääsi kotiin seuraavana päivänä. Perhe on huolissaan turvallisuudestaan.
Vaasassa tapahtui vakava rikos, jossa 8-vuotiaan pojan päälle kaadettiin syövyttävää nestettä koulun pihalla. Poika vietiin sairaalaan, ja hänen äitinsä kertoo perheen turvallisuudentunteen horjuneen teon jälkeen. Poliisi tutkii tapausta…
Vaasassa 8-vuotiaan pojan päälle kaadettiin syövyttävää putkenavausnestettä koulun pihalla. Poika palasi kotiin itkien ja huutaen. Poliisi tutkii tapausta törkeänä pahoinpitelynä.
Vaasassa tapahtui järkyttävä tapaus, jossa 8-vuotiaan lapsen päälle kaadettiin syövyttävää nestettä koulun pihalla. Poliisi on ottanut kiinni yhden epäillyn, joka on alle 18-vuotias, ja toinen epäilty on alle…
Vaasan Ristinummella tapahtui sunnuntai-iltana törkeä pahoinpitely, jossa 8-vuotiaan lapsen päälle kaadettiin syövyttävää nestettä. Tapahtuma sattui Variskan koulun pihalla, jossa oli runsaasti nuoria.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Ristinummi
Poliisi tutkii 16-vuotiaan ukrainalaispojan osuutta 8-vuotiaan lapsen vakavassa pahoinpitelystä. Tapahtuma sattui Vaasan Ristinummella, jossa lapsen päälle kaadettiin syövyttävää nestettä. Lisäksi poliisi epäilee…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Ristinummi
Vaasassa kahdeksanvuotiaan lapsen päälle kaadettiin syövyttävää putkenavausnestettä koulun pihalla. Lapsi sai vakavia vammoja ja hänet vietiin sairaalahoitoon. Poliisi epäilee kahta henkilöä törkeästä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Pahoinpitely
Vaasassa tutkitaan 8-vuotiaan lapsen törkeää pahoinpitelyä, jossa lapsen päälle kaadettiin syövyttävää nestettä. Lisäksi koulun läheltä löytyi kaksi räjähtämiskunnossa olevaa pullopommia. Tutkimukset jatkuvat.
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Pahoinpitely
Sipoon Söderkullassa tapahtui torstai-iltapäivällä väkivaltarikos, jossa naista ja koiraa puukotettiin. Poliisi tutkii tapausta törkeänä pahoinpitelynä ja eläinsuojelurikoksena. Etsintöjä suoritettiin läheisellä Taasjärvellä, jossa…
Rikos • jaetut avainsanat: #Pahoinpitely
Variskan yhtenäiskoulussa tapahtui sunnuntai-iltana vakava tapaus, jossa 8-vuotiaan lapsen päälle kaadettiin syövyttävää nestettä. Lapsi sai tilanteessa vakavia vammoja, ja poliisi tutkii tapausta.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Vaasa, #Pahoinpitely
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujo kukkii maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät ovat kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi. Sateet laskevat hetkellisesti ilman siitepölymääriä.