Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Eduskunta kutsutaan koolle kesätauon aikana Garden Helsinki -hankkeen vuoksi. Vaasassa poliisi tutkii tapausta, jossa mies toi aseen ravintolaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lotta Kemppinen teki paluun yleisurheilukentille juoksemalla 100 metriä Belgian Liègessä. Hän sijoittui kilpailussa seitsemänneksi ajalla 11,43. Kemppisen tärkein saavutus oli se, että hänen takareisivammansa kesti täysivauhtisen juoksun, vaikka vielä verryttelyssä oli epävarmuutta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lotta Kemppinen teki paluun yleisurheilukentille juoksemalla 100 metriä Belgian Liègessä. Hän sijoittui kilpailussa seitsemänneksi ajalla 11,43. Kemppisen tärkein saavutus oli se, että hänen takareisivammansa kesti täysivauhtisen juoksun, vaikka vielä verryttelyssä oli epävarmuutta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.7.2026 klo 19:48, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lotta Kemppinen palasi kilpailuun pitkän tauon jälkeen • Lotta Kemppinen avasi ulkoratakauden.
Lotta Kemppinen palasi kisaradoille
Lotta Kemppinen juoksi 100 metriä Belgian Liègessä. Hän sijoittui seitsemänneksi ajalla 11,43. Kemppinen oli huolissaan takareidensä kunnosta ennen kilpailua. Verryttelyn jälkeen hän päätti kuitenkin juosta, ja takareisi kesti rasituksen.
Lotta Kemppinen teki paluun yleisurheilukentille juoksemalla 100 metriä Belgian Liègessä. Hän sijoittui kilpailussa seitsemänneksi ajalla 11,43. Kemppisen tärkein saavutus oli se, että hänen takareisivammansa kesti täysivauhtisen juoksun, vaikka…
Lotta Kemppinen kilpaili ensimmäisessä ulkoratakilpailussaan Belgian Liègessä, juosten 100 metriä aikaan 11,43 sekuntia. Vaikka hän harkitsi kisasta vetäytymistä takareisivaivan vuoksi, hän päätti kuitenkin osallistua. Kemppinen tavoittelee paluuta entiselle…
Suomen yleisurheilun EM-joukkue on saanut neljä uutta jäsentä. Mukaan valittiin Riku Illukka, Lotta Harala, Hilla Uusimäki ja Elina Lampela. Valitut urheilijat ovat…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Sara Lappalainen, Suomen mestari ja SE-nainen, kilpailee Kalevan kisoissa heinäkuun lopussa. Hän palasi juoksuradalle Riihimäen aluemestaruuskisoissa, jossa voitti 1500 metriä. Lappalainen aikoo…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Pikajuoksija Nora Lindahl voi asettaa Suomen ennätyksen, vaikka edustusoikeus Suomeen alkaa vasta vuonna 2027. Urheiluliiton kilpailuvaliokunta hyväksyi sääntömuutoksen, joka mahdollistaa ennätyksen tekemisen.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Yleisurheilun EM-kisajoukkueeseen on lisätty uusia urheilijoita. Joukkueen kokoonpano vahvistuu entisestään ennen kilpailuja. Uudet nimet tuovat lisää kilpailukykyä ja mahdollisuuksia menestykseen.
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Euroopan mestaruuskilpailujen isännyys päätetään 21. lokakuuta. Helsingin lisäksi kisaisännäksi hakee Bryssel. Päätöksen tekee Euroopan yleisurheiluliiton hallitus.
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Reetta Hurske ja Jessica Kähärä eivät osallistu Kalevan kisoihin. Hurskeen kilpailumanageri vahvisti, että Hurske ei halua antaa asiasta haastattelua. Kähärän manageri kertoi,…
Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujo kukkii maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät ovat kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi. Sateet laskevat hetkellisesti ilman siitepölymääriä.