Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Petteri Orpo on pyytänyt eduskunnan koolle kutsumista kesätauon aikana. Pääministeri Petteri Orpo on kutsunut eduskunnan koolle ensi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Laukaassa tapahtui räjähdys, joka sai alkunsa paineputken sahaamisesta. Putkessa oli jäämiä räjähtävästä aineesta, ja Onnettomuustutkintakeskus tutkii asiaa tarkemmin. Onnettomuudessa kuoli yksi henkilö ja toinen loukkaantui.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Laukaassa tapahtui räjähdys, joka sai alkunsa paineputken sahaamisesta. Putkessa oli jäämiä räjähtävästä aineesta, ja Onnettomuustutkintakeskus tutkii asiaa tarkemmin. Onnettomuudessa kuoli yksi henkilö ja toinen loukkaantui.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 7 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.7.2026 klo 17:48, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, MTV Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Laukaan räjähdyksen syynä putki • Nammon tehtaan räjähdyksen syy paljastui • Laukaan tehdasräjähdyksen syy paljastui.
Räjähdyksen syynä putki
Laukaassa tapahtui räjähdys, kun paineputkea sahattiin. Putkessa oli jäämiä räjähtävästä aineesta. Onnettomuustutkintakeskus tutkii asiaa. Yksi ihminen kuoli ja toinen loukkaantui.
Laukaassa tapahtui räjähdys, joka sai alkunsa paineputken sahaamisesta. Putkessa oli jäämiä räjähtävästä aineesta, ja Onnettomuustutkintakeskus tutkii asiaa tarkemmin. Onnettomuudessa kuoli yksi henkilö ja toinen loukkaantui.
Laukaassa tapahtuneen räjähdyksen syy on selvitetty. Onnettomuustutkintakeskuksen mukaan räjähdys johtui paineputken sahaamisesta, jossa oli jäämiä räjähtävästä aineesta. Räjähdyksessä kuoli yksi henkilö.
Laukaan tehdasräjähdyksen syy on paineputken sahaaminen, joka johti traagisiin seurauksiin. Räjähdyksessä kuoli yksi henkilö ja yksi loukkaantui. Onnettomuustutkintakeskus tutkii edelleen tapahtumaa ja sen syitä.
Laukaassa tapahtui räjähdys, joka sai alkunsa paineputken sahaamisesta. Putkessa oli mahdollisesti jäämiä räjähtävästä aineesta, ja Onnettomuustutkintakeskus tutkii asiaa. Onnettomuudessa kuoli yksi henkilö ja toinen loukkaantui.
Laukaassa tapahtunut räjähdys johtui paineputken sahaamisesta, jonka sisällä oli jäämiä räjähtävästä aineesta. Onnettomuudessa kuoli yksi henkilö Vihtavuoressa sijaitsevassa Nammon ruutitehtaassa. Onnettomuustutkintakeskus on saanut paikkatutkinnan valmiiksi, mutta turvallisuustutkinnan aloittamisesta…
Laukaassa tapahtuneen räjähdyksen syy on paineputken sahaaminen, jossa oli jäämiä räjähtävästä aineesta. Onnettomuudessa kuoli yksi henkilö. Onnettomuustutkintakeskus jatkaa tutkimuksia.
Laukaassa tapahtuneen teollisuusräjähdyksen syy on selvitetty. Otkesin mukaan paineputken sahaaminen johti onnettomuuteen, jossa kuoli yksi henkilö ja toinen loukkaantui. Putkesta löytyi jäämiä räjähtävästä aineesta, jonka analysointi on käynnissä.
Laukaan Vihtavuoressa tapahtui räjähdys Nammon ruutitehtaalla, jossa putken sahaaminen johti onnettomuuteen. Räjähdyksessä kuoli yksi työntekijä ja toinen loukkaantui. Onnettomuustutkintakeskus Otkes tutkii tapahtumaa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Laukaa, #Otkes
Laukaan Vihtavuoressa sijaitsevassa ruutitehtaassa tapahtui räjähdys, jossa kuoli yksi urakoitsijatyöntekijä. Tehtaan toimitusjohtaja on vahvistanut kuolemantapauksen. Poliisi selvittää tapahtumaa, eikä alueella ole uutta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Laukaa, #Räjähdys
Onnettomuustutkintakeskus Otkes on saanut päätökseen paikkatutkinnan Laukaan Vihtavuoren tehtaalla tapahtuneesta räjähdyksestä. Räjähdyksessä kuoli yksi henkilö ja toinen loukkaantui. Tapahtuman syy on edelleen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Laukaa, #Otkes
Nammon Vihtavuoren tehtaalla tapahtui räjähdys, joka johti yhden ihmisen kuolemaan ja toisen loukkaantumiseen. Onnettomuus sattui saneeraustöiden aikana, eikä sen syy ole vielä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Nammo, #Räjähdys
Huittisissa Lounais-Suomessa seitsemänkymppinen mies hukkui keskiviikkona veneonnettomuudessa. Mies kaatui veneessä ja vajosi veden alle ilman pelastusliivejä. Poliisi tutkii tapausta, mutta ei epäile…
Kotimaa
Suomussalmella Kiantama Oy:n tehtaasta vuosi ammoniakkia, mikä johti vaaratiedotteen antamiseen. Ohikulkija haistoi ammoniakin ja ilmoitti asiasta hätäkeskukseen. Pelastuslaitos sai vuodon hallintaan, eikä…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujo kukkii maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät ovat kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi. Sateet laskevat hetkellisesti ilman siitepölymääriä.