Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Eduskunta kutsutaan koolle kesätauon aikana Garden Helsinki -hankkeen vuoksi. Vaasassa poliisi tutkii tapausta, jossa mies toi aseen ravintolaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vesa Keskistä vastaan nostettu huumausaineen käyttörikossyyte on peruttu. Syyttäjä teki päätöksen 4. kesäkuuta uuden aineiston perusteella, joka osoitti, ettei Keskistä enää epäillä rikoksesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vesa Keskistä vastaan nostettu huumausaineen käyttörikossyyte on peruttu. Syyttäjä teki päätöksen 4. kesäkuuta uuden aineiston perusteella, joka osoitti, ettei Keskistä enää epäillä rikoksesta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.7.2026 klo 17:27, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Iltalehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Syyttäjä perui Vesa Keskisen syytteen • Vesa Keskisen syytteet muuttuivat • Vesa Keskinen vapautui huumausainesyytteestä.
Syyttäjä perui Vesa Keskisen syytteen
Vesa Keskistä vastaan nostettu huumausaineen käyttörikossyyte on peruttu. Syyttäjä teki päätöksen 4. kesäkuuta uuden aineiston perusteella, joka osoitti, ettei Keskistä enää epäillä rikoksesta.
Vesa Keskistä vastaan nostettu huumausaineen käyttörikossyyte on peruttu. Syyttäjä teki päätöksen 4. kesäkuuta uuden aineiston perusteella, joka osoitti, ettei Keskistä enää epäillä rikoksesta.
Vesa Keskisen syyte huumausaineen käyttörikoksesta on peruttu. Syyttäjä on tehnyt syyttämättäjättämispäätöksen, koska uutta aineistoa on tullut esiin. Keskinen on kuitenkin edelleen syytetty törkeästä rattijuopumuksesta, jossa hänen verensä alkoholipitoisuus…
Vesa Keskinen on vapautunut huumausaineen käyttörikoksesta, josta syyttäjä päätti olla syyttämättä. Hän on myöntänyt syyllistyneensä rattijuopumukseen, mutta kiistää huumausaineen käytön. Törkeä rattijuopumus on edelleen vireillä, ja syyttäjä vaatii…
Raija Mäntyniemi voitti Seinäjoen Tangomarkkinoiden laulukilpailun ja kruunattiin vuoden 2026 tangokuningattareksi. Hän sai 70,5 prosenttia äänistä ja oli liikuttunut voitostaan. Mäntyniemi kuvasi…
Kulttuuri
Uusiseelantilainen näyttelijä Sam Neill on kuollut 78-vuotiaana. Hänet tunnettiin erityisesti Jurassic Park -elokuvista ja Peaky Blinders -sarjasta. Kuolinsyytä ei ole kerrottu, mutta…
Kulttuuri
Seinäjoen Tangomarkkinoilla valittiin vuoden 2026 Tangokuninkaalliset. Voittajiksi äänestettiin Raija Mäntyniemi ja Juho Punkeri. Finaalissa esiintyi useita tunnettuja artisteja.
Kulttuuri
Garden Helsinki -hanke on myöntänyt tehneensä virheitä valtionavustukseen liittyen. Hankkeen hallitus korostaa, että virheet eivät vähennä hankkeen arvoa kulttuurin ja urheilun kentällä.…
Kulttuuri
Youssef Asad Alkhatib, 25, on valmistunut Teatterikorkeakoulusta ja on noussut esiin suomalaisena näyttelijälupauksena. Hän saapui Suomeen pakolaisena teini-ikäisenä ja on sittemmin työskennellyt…
Kulttuuri
Kuopio tanssii ja soi -festivaalin johtaja Salima Peippo on nostanut esiin ongelmia tapahtumavierailta ja esiintyjiltä. Hän syyttää heitä yrittämisestä rahastaa festivaalia erilaisilla…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujo kukkii maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät ovat kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi. Sateet laskevat hetkellisesti ilman siitepölymääriä.