Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Eduskunta kutsutaan koolle kesätauon aikana Garden Helsinki -hankkeen vuoksi. Vaasassa poliisi tutkii tapausta, jossa mies toi aseen ravintolaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Laukaan Vihtavuoressa tapahtui räjähdys Nammon ruutitehtaalla, jossa putken sahaaminen johti onnettomuuteen. Räjähdyksessä kuoli yksi työntekijä ja toinen loukkaantui. Onnettomuustutkintakeskus Otkes tutkii tapahtumaa ja on ottanut näytteitä putken osista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Laukaan Vihtavuoressa tapahtui räjähdys Nammon ruutitehtaalla, jossa putken sahaaminen johti onnettomuuteen. Räjähdyksessä kuoli yksi työntekijä ja toinen loukkaantui. Onnettomuustutkintakeskus Otkes tutkii tapahtumaa ja on ottanut näytteitä putken osista.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.7.2026 klo 15:49, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Räjähdys Laukaan ruutitehtaalla vaati yhden kuolonuhrin • Räjähdys Vihtavuoren ruutitehtaalla • Räjähdys Laukaan tehtaassa vaati yhden hengen.
Räjähdys Laukaan ruutitehtaalla vaati yhden kuolonuhrin
Laukaan Vihtavuoressa tapahtui räjähdys ruutitehtaalla. Työntekijä sahasi putkea, ja putkessa oli räjähtävän aineen jäämiä. Räjähdyksessä kuoli yksi ihminen ja yksi loukkaantui. Onnettomuustutkintakeskus tutkii asiaa ja kerää tietoa.
Laukaan Vihtavuoressa tapahtui räjähdys Nammon ruutitehtaalla, jossa putken sahaaminen johti onnettomuuteen. Räjähdyksessä kuoli yksi työntekijä ja toinen loukkaantui. Onnettomuustutkintakeskus Otkes tutkii tapahtumaa ja on ottanut näytteitä putken osista.
Laukaan Vihtavuoren ruutitehtaalla tapahtui räjähdys, jossa kuoli yksi henkilö ja yksi loukkaantui. Onnettomuus tapahtui putken sahaamisen yhteydessä, ja putken sisällä oli räjähtävän aineen jäämiä. Onnettomuustutkintakeskus tutkii tapausta ja…
Laukaan Vihtavuoren Nammo Oy:n tehtaassa tapahtui räjähdys, jossa kuoli yksi henkilö. Toimitusjohtaja Ilkka Heikkilä kuvasi onnettomuutta hyvin paikalliseksi. Tukes on aloittanut asiasta tutkinnan.
Laukaan Vihtavuoressa sijaitsevassa ruutitehtaassa tapahtui räjähdys, jossa kuoli yksi urakoitsijatyöntekijä. Tehtaan toimitusjohtaja on vahvistanut kuolemantapauksen. Poliisi selvittää tapahtumaa, eikä alueella ole uutta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Laukaa, #Vihtavuori
Onnettomuustutkintakeskus Otkes on saanut päätökseen paikkatutkinnan Laukaan Vihtavuoren tehtaalla tapahtuneesta räjähdyksestä. Räjähdyksessä kuoli yksi henkilö ja toinen loukkaantui. Tapahtuman syy on edelleen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Laukaa, #Otkes
Laukaassa tapahtui keskiviikkona räjähdys Nammon ruutitehtaalla, jossa yksi henkilö kuoli ja toinen loukkaantui. Paikalliset asukkaat, kuten Pekka Hämäläinen, ovat tottuneet tehtaan ääniin,…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Laukaa, #Vihtavuori
Laukaan tehdasräjähdyksen syy on paineputken sahaaminen, joka johti traagisiin seurauksiin. Räjähdyksessä kuoli yksi henkilö ja yksi loukkaantui. Onnettomuustutkintakeskus tutkii edelleen tapahtumaa ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Laukaa
Nammon Vihtavuoren tehtaalla tapahtui räjähdys, joka johti yhden ihmisen kuolemaan ja toisen loukkaantumiseen. Onnettomuus sattui saneeraustöiden aikana, eikä sen syy ole vielä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Nammo, #Vihtavuori
Suomussalmella Kiantama Oy:n tehtaasta vuosi ammoniakkia, mikä johti vaaratiedotteen antamiseen. Ohikulkija haistoi ammoniakin ja ilmoitti asiasta hätäkeskukseen. Pelastuslaitos sai vuodon hallintaan, eikä…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujo kukkii maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät ovat kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi. Sateet laskevat hetkellisesti ilman siitepölymääriä.