Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Eduskunta kutsutaan koolle kesätauon aikana Garden Helsinki -hankkeen vuoksi. Vaasassa poliisi tutkii tapausta, jossa mies toi aseen ravintolaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun Sarvisuolla syttyi torstaina maastopalo, joka levisi noin 500 neliömetrin alueelle. Pelastuslaitos sai palon sammutettua ja vaaratiedote alueella on poistettu. Jälkisammutus kestää vielä muutamia tunteja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun Sarvisuolla syttyi torstaina maastopalo, joka levisi noin 500 neliömetrin alueelle. Pelastuslaitos sai palon sammutettua ja vaaratiedote alueella on poistettu. Jälkisammutus kestää vielä muutamia tunteja.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.7.2026 klo 15:12, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maastopalo Oulun Sarvisuolla sammutettu • Oulun Sarvisuolla maastopalo saatu hallintaan • Maastopalo Oulun Hiukkavaarassa.
Oulun Sarvisuolla oli maastopalo
Oulun Sarvisuolla syttyi maastopalo torstaina. Palo levisi noin 500 neliömetrin alueelle. Pelastuslaitos sammutti palon ja vaaratiedote on nyt poistettu. Jälkisammutus kestää vielä muutaman tunnin.
Oulun Sarvisuolla syttyi torstaina maastopalo, joka levisi noin 500 neliömetrin alueelle. Pelastuslaitos sai palon sammutettua ja vaaratiedote alueella on poistettu. Jälkisammutus kestää vielä muutamia tunteja.
Oulun Sarvisuolla syttyi torstaina maastopalo, jonka koko oli noin 250 neliömetriä. Savun vuoksi annettiin vaaratiedote, mutta puoli neljän jälkeen vaaran todettiin olevan ohi. Pelastuslaitos suoritti sammutustöitä, jotka kestivät…
Oulun Hiukkavaarassa on syttynyt keskikokoinen maastopalo, joka on levinnyt noin 250 neliömetrin alueelle. Pelastuslaitos on aloittanut sammutustyöt, jotka kestävät useita tunteja. Asukkaita kehotetaan sulkemaan ovet, ikkunat ja ilmanvaihto…
Oulussa Sarvisuolla palaa suopohjainen maasto, ja pelastuslaitos on käynnistänyt sammutustyöt. Paloalueen koko on noin 250 neliömetriä, ja sammutustöiden arvioidaan kestävän vielä tunteja.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Sarvisuo
Kuopion Vehmersalmelta löytyi tiistaina kuollut henkilö vedestä. Pelastuslaitos ja ensihoito saapuivat paikalle, mutta henkilö oli jo menehtynyt. Poliisi on ottanut asian hoitaakseen.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Oulun Isonkadun työmaalla tapahtui vesivuoto, joka herätti pelastuslaitoksen huomion. Pelastuslaitos arvioi, että rikkoutuneesta putkesta vuoti vettä noin 50 litraa minuutissa, mutta ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu, #Pelastuslaitos
Laukaassa tapahtuneen räjähdyksen syy on selvitetty. Onnettomuustutkintakeskuksen mukaan räjähdys johtui paineputken sahaamisesta, jossa oli jäämiä räjähtävästä aineesta. Räjähdyksessä kuoli yksi henkilö.
Kotimaa
Laukaan Vihtavuoressa sijaitsevassa ruutitehtaassa tapahtui räjähdys, jossa kuoli yksi urakoitsijatyöntekijä. Tehtaan toimitusjohtaja on vahvistanut kuolemantapauksen. Poliisi selvittää tapahtumaa, eikä alueella ole uutta…
Kotimaa
Suomussalmella Kiantama Oy:n tehtaasta vuosi ammoniakkia, mikä johti vaaratiedotteen antamiseen. Ohikulkija haistoi ammoniakin ja ilmoitti asiasta hätäkeskukseen. Pelastuslaitos sai vuodon hallintaan, eikä…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujo kukkii maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät ovat kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi. Sateet laskevat hetkellisesti ilman siitepölymääriä.