Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Perjantaina Suomessa nautitaan vielä lämpimistä keleistä, mutta lauantaina sää muuttuu dramaattisesti. Sateet leviävät maan yli lauantaina ja väistyvät maanantaina. Lämpötilat nousevat perjantaina jopa 27 asteeseen, mutta viikonlopun aikana lämpötila laskee.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Perjantaina Suomessa nautitaan vielä lämpimistä keleistä, mutta lauantaina sää muuttuu dramaattisesti. Sateet leviävät maan yli lauantaina ja väistyvät maanantaina. Lämpötilat nousevat perjantaina jopa 27 asteeseen, mutta viikonlopun aikana lämpötila laskee.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.7.2026 klo 17:04, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sateet saapuvat Suomeen viikonloppuna • Runsasta sadetta luvassa viikonloppuna • Runsasta sadetta luvassa viikonloppuna.
Sateet tulevat Suomeen viikonloppuna
Perjantaina on vielä lämmin ja poutaista, mutta lauantaina alkaa sataa. Sateet leviävät ympäri Suomea lauantaina ja maanantaina ne loppuvat. Perjantaina lämpötila voi nousta jopa 27 asteeseen, mutta viikonloppuna se laskee. Pohjoisessa sää on poutainen.
Perjantaina Suomessa nautitaan vielä lämpimistä keleistä, mutta lauantaina sää muuttuu dramaattisesti. Sateet leviävät maan yli lauantaina ja väistyvät maanantaina. Lämpötilat nousevat perjantaina jopa 27 asteeseen, mutta viikonlopun aikana…
Suomessa odotetaan runsasta sadetta viikonloppuna, erityisesti lännessä ja etelässä. Sateet alkavat lauantaina ja jatkuvat sunnuntaihin saakka, jolloin sademäärät voivat ylittää 50 millimetriä vuorokaudessa. Liikenneturva varoittaa, että rankkasateet heikentävät…
Viikonloppuna Suomeen on ennustettu runsasta sadetta, joka alkaa lauantaina. Sateet yleistyvät erityisesti maan länsiosassa ja sunnuntaina myös idässä. Liikenneturva varoittaa, että rankkasateet voivat heikentää näkyvyyttä ja lisätä onnettomuusriskiä.
Viikonloppuna Suomessa odotetaan runsasta sadetta, joka alkaa lauantaina lännestä ja etelästä. Sateet yleistyvät ja voivat paikoin ylittää 50 millimetriä vuorokaudessa. Liikenneturva varoittaa, että rankkasateet heikentävät näkyvyyttä ja lisäävät…
Suomeen on tulossa rankkoja sateita viikonloppuna, kun matalapaine saapuu maahan. Sateet alkavat lauantaina ja leviävät erityisesti länsi- ja lounaisosissa. Meteorologin mukaan paikoin voi sadetta kertyä yli 30 millimetriä.
Suomeen on tulossa rankkoja sateita viikonloppuna, kun matalapaine saapuu maahan. Sateet alkavat erityisesti maan länsiosista ja leviävät lauantaina myös Kainuuseen ja Pohjois-Karjalaan. Länsi-Suomessa voi sataa paikoin yli 30…
Viikonloppuna Suomeen saapuu matalapaine, joka tuo mukanaan 70-90 millimetriä sadetta. Tämä määrä vastaa lähes koko heinäkuun tavanomaista sademäärää. Sateet alkavat lauantai-iltapäivänä ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Matalapaine, #Sateet
Suomessa on tänään pääosin lämmin ja poutainen sää. Hellevaroitus on voimassa useissa maakunnissa, joissa lämpötila voi nousta jopa 27 asteeseen. Huomenna sää…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Lähipäivinä Suomeen saapuu poikkeuksellisen runsaita sateita, jotka voivat ylittää heinäkuun keskiarvon. Ennusteiden mukaan sateita voi kertyä 70–90 millimetriä vain parin päivän aikana.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Foreca, #Sade
Torstaina ja perjantaina nautitaan poutaisesta ja aurinkoisesta säästä, kun taas viikonloppuna sää muuttuu sateiseksi. Lämpötilat vaihtelevat 20 ja 27 asteen välillä eri…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Sateet
Viikonloppuna odotetaan suuria sateita, jotka voivat yltää jopa kuukauden sademäärään. Forecan meteorologi Joonas Koskela kertoo, että sateita tulee laajalla alueella Lounais-Suomesta koilliseen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Foreca, #Sateet
Viikonloppuna sää muuttuu, kun helteet väistyvät ja lännestä saapuu voimakas matalapaine. Sateet yleistyvät erityisesti maan keski- ja eteläosissa, mutta pohjoisessa, kuten Lapissa,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Ilmatieteenlaitos, #Sade
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.