Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Garden Helsinki myöntää virheitä rahoitusprosessissaan, kun taas Vaasassa tutkitaan törkeää pahoinpitelyä. Norppien pyydyskuolemat Saimaalla herättävät huolta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomessa on tänään pääosin lämmin ja poutainen sää. Hellevaroitus on voimassa useissa maakunnissa, joissa lämpötila voi nousta jopa 27 asteeseen. Huomenna sää pysyy samankaltaisena, mutta viikonloppuna on odotettavissa runsaita sateita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomessa on tänään pääosin lämmin ja poutainen sää. Hellevaroitus on voimassa useissa maakunnissa, joissa lämpötila voi nousta jopa 27 asteeseen. Huomenna sää pysyy samankaltaisena, mutta viikonloppuna on odotettavissa runsaita sateita.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 16.7.2026 klo 01:45, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lämmin ja aurinkoinen sää jatkuu • Lämmin ja poutainen sää jatkuu Suomessa.
Lämmin sää jatkuu Suomessa
Suomessa on tänään lämmin ja aurinkoinen sää. Hellevaroitus on voimassa monilla alueilla. Lämpötila voi nousta jopa 27 asteeseen. Huomenna sää on samanlainen, mutta viikonloppuna voi sataa paljon. Sateet voivat olla runsaita erityisesti sunnuntaina.
Suomessa on tänään pääosin lämmin ja poutainen sää. Hellevaroitus on voimassa useissa maakunnissa, joissa lämpötila voi nousta jopa 27 asteeseen. Huomenna sää pysyy samankaltaisena, mutta viikonloppuna on odotettavissa…
Suomessa nautitaan tänään lämpimästä ja poutaisesta säästä, erityisesti eteläosissa. Hellevaroitus on voimassa useissa maakunnissa, joissa lämpötila voi nousta jopa 27 asteeseen. Pohjoisimmassa Lapissa voi kuitenkin esiintyä sadekuuroja.
Suomessa korkeapaine tuo mukanaan poutaista ja lämmintä säätä. Lounaassa lämpötilat ylittävät hellerajan useana päivänä, vaikka muualla maassa on viileämpää. Euroopassa lämpötilat nousevat…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Helle
Viikonloppuna Suomeen saapuu matalapaine, joka tuo mukanaan 70-90 millimetriä sadetta. Tämä määrä vastaa lähes koko heinäkuun tavanomaista sademäärää. Sateet alkavat lauantai-iltapäivänä ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sateet, #Sää
Alkavalla viikolla Suomessa mitataan hellelukemia useana päivänä. Sunnuntaina Pyhtään lentokentällä saavutettiin vuoden lämpöennätys, 31,1 astetta. Maanantaina lämpötilat vaihtelevat 17–25 asteen välillä, ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Helle
Viikko alkaa Suomessa lämpimissä merkeissä, sillä lämpötila vaihtelee 20 ja 25 asteen välillä. Maan etelä- ja keskiosissa esiintyy paikallisia sadekuuroja, joihin voi…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sateet
Torstaina ja perjantaina nautitaan poutaisesta ja aurinkoisesta säästä, kun taas viikonloppuna sää muuttuu sateiseksi. Lämpötilat vaihtelevat 20 ja 27 asteen välillä eri…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Sateet
Ilmatieteen laitos varoittaa maastopaloista ja korkeasta UV-säteilystä useilla alueilla Suomessa. Hellejakso jatkuu perjantaihin asti, jolloin lämpötilat voivat nousta jopa 27 asteeseen. Viikonloppuna…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Helle, #Sateet
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 15.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujo kukkii maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät ovat kohtalaisia. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi. Sateet laskevat hetkellisesti ilman siitepölymääriä.