Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet yli yhdeksän prosenttia, ja inflaatio on noussut 2,1 prosenttiin. Helsingissä Munkkivuoren kirkon lisärakennus on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
THL ilmoittaa, että keväinen salmonellaepidemia on päättynyt. Epidemiaan liittyi 64 tapausta, joista 37 oli samaa bakteerikantaa. Yksi henkilö sairastui vielä kesäkuussa, ja epidemia aiheutti myös kaksi kuolemaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
THL ilmoittaa, että keväinen salmonellaepidemia on päättynyt. Epidemiaan liittyi 64 tapausta, joista 37 oli samaa bakteerikantaa. Yksi henkilö sairastui vielä kesäkuussa, ja epidemia aiheutti myös kaksi kuolemaa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 14.7.2026 klo 08:42, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Salmonellaepidemia Suomessa on ohi • Salmonellaepidemia Suomessa on ohi.
Salmonellaepidemia Suomessa on ohi
Suomessa on ollut salmonellaepidemia, mutta se on nyt ohi. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL kertoo, että epidemiaan liittyi 64 tapausta. Näistä 37 tapausta oli samaa bakteerikantaa. Yksi ihminen sairastui vielä kesäkuussa, ja epidemia vei kaksi ihmistä mukanaan.
THL ilmoittaa, että keväinen salmonellaepidemia on päättynyt. Epidemiaan liittyi 64 tapausta, joista 37 oli samaa bakteerikantaa. Yksi henkilö sairastui vielä kesäkuussa, ja epidemia aiheutti myös kaksi kuolemaa.
Suomessa keväällä 2026 riehunut salmonellaepidemia on päättynyt, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Epidemian aikana havaittiin 64 tapausta, joista kymmenen vaati sairaalahoitoa ja kaksi sairastunutta kuoli. THL:n mukaan kuolemat…
Suomessa on raportoitu yksi kuolemantapaus salmonellan vuoksi, joka liittyy kevään epidemiaan. Euroopan tautienehkäisy- ja valvontakeskus ECDC on selvittänyt, että epidemian syynä olivat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Salmonella, #Suomi
Suomessa on raportoitu yksi kuolemantapaus, joka liittyy keväällä 2026 levinneeseen salmonellaepidemiaan. Epidemia on kytköksissä sinimailasen ituihin, ja Suomessa on todettu 35 vahvistettua…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Salmonella, #Epidemia
Suomessa on raportoitu ainakin yksi kuolemantapaus, joka liittyy sinimailasen iduista saatuun salmonellaan. Tuottajayrityksen puheenjohtaja kertoi, että he saivat tiedon mahdollisesta saastuneesta siemenerästä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Salmonella, #Ruokavirasto
Itä-Uudenmaan poliisi on käynnistänyt etsinnät 25-vuotiaasta miehestä, joka on kadonnut Askolassa. Mies on hoikassa kunnossa ja pukeutunut mustiin kuomakenkiin, collegehousuihin ja huppariin.…
Kotimaa
Laitilassa syttynyt tulipalo tuhosi kanalan, jossa kuoli tuhansia kanoja. Pelastuslaitos sai hälytyksen rakennuspalosta maanantaina iltapäivällä, ja palo oli levinnyt laajalti ennen sammutusoperaation…
Kotimaa
Lahdessa kadonnut espoolaismies on löytynyt hukkuneena Kymijärvestä. Mies, joka oli ilmoitettu kadonneeksi keskiviikon vastaisena yönä, lähti uimaan ja häntä etsittiin vesistöstä. Poliisi…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 13.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukkii etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen runsaita maan eteläosissa, muualla maassa määrät ovat pääosin kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi.