Nimipäivä:
Aliisa, Alisa
19°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Asianajaja Peter Jaari kertoi, että Julius Aleksanteri Kivimäki aikoo ilmoittautua Rikosseuraamuslaitokselle. Euroopan unioni on syyttänyt Venäjää kyberhyökkäyksistä useisiin…


Unkarin parlamentti päätti presidentin kauden päättymisestä

Aihesivu: Unkarin parlamentti päätti presidentin kauden päättymisestä

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Unkarin parlamentti on hyväksynyt perustuslain muutoksen, joka päättää presidentti Tamas Sulyokin virkakauden. Sulyok voi yrittää viivyttää muutosta, jos hän ei allekirjoita sitä. Muutos hyväksyttiin äänin 139–6, ja Sulyokin puolue boikotoi äänestystä.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 13.7.2026 klo 20:18
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Unkarin parlamentti on hyväksynyt perustuslain muutoksen, joka päättää presidentti Tamas Sulyokin virkakauden. Sulyok voi yrittää viivyttää muutosta, jos hän ei allekirjoita sitä. Muutos hyväksyttiin äänin 139–6, ja Sulyokin puolue boikotoi äänestystä.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.7.2026 klo 20:18, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Hämeen Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Unkarin parlamentti päätti presidentin kauden päättymisestä • Unkarin parlamentti päätti presidentin kauden päättämisestä.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 13.7.2026 klo 20:18.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Unkari, #TamasSulyok, #PeterMagyar.

Selkokielinen yhteenveto

Unkarin parlamentti päätti presidentin kaudesta

Unkarin parlamentti on muuttanut perustuslakia. Muutos päättää presidentti Tamas Sulyokin kauden. Presidentti voi yrittää viivyttää muutosta. Hänellä on viisi päivää aikaa allekirjoittaa muutos. Sulyokin puolue ei ollut mukana äänestyksessä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 13.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukkii etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen runsaita maan eteläosissa, muualla maassa määrät ovat pääosin kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi.
Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla.
Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi.