Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan unioni on syyttänyt Venäjää kyberhyökkäyksistä useisiin jäsenvaltioihin, mukaan lukien Suomi. Yhdysvallat on käynnistänyt uusia iskuja Iraniin, joissa…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen yleisurheilun EM-joukkue on saanut neljä uutta jäsentä. Mukaan valittiin Riku Illukka, Lotta Harala, Hilla Uusimäki ja Elina Lampela. Valitut urheilijat ovat saavuttaneet vaaditut tulosrajat ja osoittaneet hyvää kilpailukuntoa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen yleisurheilun EM-joukkue on saanut neljä uutta jäsentä. Mukaan valittiin Riku Illukka, Lotta Harala, Hilla Uusimäki ja Elina Lampela. Valitut urheilijat ovat saavuttaneet vaaditut tulosrajat ja osoittaneet hyvää kilpailukuntoa.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.7.2026 klo 18:05, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Iltalehti, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomen EM-joukkueeseen neljä uutta urheilijaa • Suomen EM-joukkueeseen neljä uutta urheilijaa • Suomen EM-joukkue täydentyi neljällä urheilijalla.
Suomen EM-joukkue kasvoi neljällä urheilijalla
Suomen yleisurheilun EM-joukkueeseen on valittu neljä uutta urheilijaa. Riku Illukka, Lotta Harala, Hilla Uusimäki ja Elina Lampela pääsevät mukaan. Illukka ja Uusimäki ovat olleet erityisen hyviä tänä kesänä. Joukkueen kokoonpanoon voi tulla lisää muutoksia Kalevan kisojen jälkeen.
Suomen yleisurheilun EM-joukkue on saanut neljä uutta jäsentä. Mukaan valittiin Riku Illukka, Lotta Harala, Hilla Uusimäki ja Elina Lampela. Valitut urheilijat ovat saavuttaneet vaaditut tulosrajat ja osoittaneet hyvää…
Suomen yleisurheiluliitto on nimennyt neljä uutta urheilijaa elokuun EM-joukkueeseen. Riku Illukka, Lotta Harala, Hilla Uusimäki ja Elina Lampela ovat saavuttaneet tulosrajan kilpailuihin. Joukkueeseen kuuluu nyt yhteensä 13 urheilijaa,…
Suomen yleisurheilun EM-joukkueeseen on lisätty neljä urheilijaa. Riku Illukka, Lotta Harala, Hilla Uusimäki ja Elina Lampela ovat saavuttaneet vaaditut tulosrajat. Joukkueen valinnat on tehty kilpailukunnon perusteella.
Suomen yleisurheilun EM-joukkueeseen on nimetty neljä uutta urheilijaa. Riku Illukka, Lotta Harala, Hilla Uusimäki ja Elina Lampela ovat saavuttaneet tarvittavat tulosrajat. Joukkueen valinnat ovat osa valmistautumista EM-kisoihin Birminghamissa.
Suomen yleisurheilun EM-joukkue on saanut neljä uutta urheilijaa, jotka ovat Riku Illukka, Lotta Harala, Hilla Uusimäki ja Elina Lampela. Nämä urheilijat ovat saavuttaneet vaaditut tulosrajat ja osoittaneet kilpailukunnon.…
Seivästähti Wilma Heltelä teki paluun huipputasolle ylittämällä 481 senttiä Ateenassa. Tämä tulos on hänen uransa toiseksi paras ja kauden paras ennen elokuun…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu, #EMkisat
Yleisurheilun EM-kisajoukkueeseen on lisätty uusia urheilijoita. Joukkueen kokoonpano vahvistuu entisestään ennen kilpailuja. Uudet nimet tuovat lisää kilpailukykyä ja mahdollisuuksia menestykseen.
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu, #EMkisat
Euroopan mestaruuskilpailujen isännyys päätetään 21. lokakuuta. Helsingin lisäksi kisaisännäksi hakee Bryssel. Päätöksen tekee Euroopan yleisurheiluliiton hallitus.
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #EMkilpailut, #Yleisurheilu
Suomi julkisti joukkueensa alle 18-vuotiaiden yleisurheilun EM-kilpailuihin, jotka pidetään Italiassa heinäkuussa. Mukana on nuoria urheilijoita eri lajeista, kuten juoksusta, hypyistä ja heitoista.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Suomi, #Yleisurheilu
Hilla Uusimäki teki uuden Suomen ennätyksen 400 metrin aidoissa juoksemalla ajan 54,28. Asiantuntija Arto Bryggare kehui suoritusta ja Uusimäen uran nousua. Hän…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #EMkisat
Sara Lappalainen, Suomen mestari ja SE-nainen, kilpailee Kalevan kisoissa heinäkuun lopussa. Hän palasi juoksuradalle Riihimäen aluemestaruuskisoissa, jossa voitti 1500 metriä. Lappalainen aikoo…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 13.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukkii etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen runsaita maan eteläosissa, muualla maassa määrät ovat pääosin kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi.