Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan unioni on syyttänyt Venäjää kyberhyökkäyksistä useisiin jäsenvaltioihin, mukaan lukien Suomi. Yhdysvallat on käynnistänyt uusia iskuja Iraniin, joissa…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Laitilassa syttyi kanalan tulipalo, jossa kuoli kaikki 20 000 kanaa. Pelastuslaitos sai hälytyksen maanantai-iltapäivällä, mutta palo oli levinnyt laajalti saapuessaan. Onnettomuudessa ei ollut ihmishenkiä vaarassa, mutta rakennuksessa on käynnissä jälkisammutustyöt.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Laitilassa syttyi kanalan tulipalo, jossa kuoli kaikki 20 000 kanaa. Pelastuslaitos sai hälytyksen maanantai-iltapäivällä, mutta palo oli levinnyt laajalti saapuessaan. Onnettomuudessa ei ollut ihmishenkiä vaarassa, mutta rakennuksessa on käynnissä jälkisammutustyöt.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.7.2026 klo 16:31, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat, Savon Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa 20 000 kanaa kuoli kanalan tulipalossa • Tulipalo tuhoaa kanalan Laitilassa • Tulipalo tuhoaa kanalan Laitilassa.
Kanala paloi Laitilassa
Laitilassa syttyi kanalan tulipalo. Palossa kuoli kaikki 20 000 kanaa. Pelastuslaitos sai hälytyksen iltapäivällä. Palo ei levinnyt muihin rakennuksiin. Jälkisammutustyöt ovat käynnissä.
Laitilassa syttyi kanalan tulipalo, jossa kuoli kaikki 20 000 kanaa. Pelastuslaitos sai hälytyksen maanantai-iltapäivällä, mutta palo oli levinnyt laajalti saapuessaan. Onnettomuudessa ei ollut ihmishenkiä vaarassa, mutta rakennuksessa on…
Laitilassa syttynyt tulipalo on tuhoamassa 4 000 neliön kanalarakennusta, jossa on tuhansia kanoja. Pelastuslaitos on hälytetty paikalle ja pyrkii estämään palon leviämisen muihin rakennuksiin. Rakennus kuuluu Munax Oy:n…
Laitilassa syttyi tulipalo, joka tuhoaa täysin 4 000 neliön kanalarakennuksen. Pelastuslaitos on hälytetty paikalle estämään palon leviäminen muihin rakennuksiin. Kanalassa on tuhansia kanoja, joiden kohtalo on uhattuna.
Laitilassa syttyi kanalan tulipalo, kertoo Varsinais-Suomen pelastuslaitos. Ensimmäinen ilmoitus palosta saatiin kello 14.26, ja palo kohdistuu Munax oy:n tiloihin. Pelastustoimi ei ole antanut lisätietoja tilanteesta.
Laitilassa syttynyt tulipalo tuhosi suuren kanalan, jossa menehtyi noin 20 000 kanaa. Pelastuslaitos sai hälytyksen rakennuspalosta maanantai-iltapäivällä, ja sammutustyöt jatkuvat. Palo ei aiheuttanut henkilövahinkoja, mutta savua on runsaasti…
Laitilassa syttyi kanalarakennuksen tulipalo maanantai-iltapäivällä. Pelastuslaitos sai hälytyksen palosta ennen puoli kolmea. Tapahtumasta tiedotetaan lisää myöhemmin.
Lempäälässä Höytämönjärvellä hukkui iäkäs mies lauantai-iltana. Pelastuslaitos sai hälytyksen vedessä kelluvasta henkilöstä ja löysi miehen menehtyneenä. Poliisi tutkii tapausta kuolemansyyn selvittämiseksi.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Raisiossa syttyi aamulla tulipalo omakotitalossa, mutta kaikki kolme asukasta ja lemmikit pääsivät ulos turvallisesti. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 5.48 ja paikalle lähetettiin…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Maaningalla sijaitseva lato tuhoutui tulipalossa varhain sunnuntaiaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen kello 4.45, mutta saapuessaan paikalle he huomasivat ladon olevan jo täysin tuhoutunut.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Viitasaaren Haapaniementiellä sijaitsevassa kerrostalossa syttyi tulipalo perjantai-iltana. Asukkaat pakenivat rakennuksesta pihalle ja parvekkeille. Pelastuslaitos sai hälytyksen paloista kello 19.40.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Viitasaaressa syttyi tulipalo kaksikerroksisen kerrostalon rappukäytävässä, mikä johti 20 ihmisen evakuointiin. Henkilövahingoilta on kuitenkin vältytty, vaikka rakennus kärsi savuvahinkoja. Osa asunnoista ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Lahdessa kadonnut espoolaismies on löytynyt hukkuneena Kymijärvestä. Mies, joka oli ilmoitettu kadonneeksi keskiviikon vastaisena yönä, lähti uimaan ja häntä etsittiin vesistöstä. Poliisi…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 13.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukkii etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen runsaita maan eteläosissa, muualla maassa määrät ovat pääosin kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi.