Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on käynnistänyt uusia iskuja Iraniin, ja Ukrainan tukijamaat kokoontuvat Pariisissa. Kentuckyläinen senaattori Mitch McConnell ilmoitti, ettei hän…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Uusiseelantilainen näyttelijä Sam Neill on menehtynyt. Hänen perheensä vahvisti suru-uutisen maanantaina julkaistussa lausunnossa. Neill oli tunnettu rooleistaan elokuvissa ja televisiosarjoissa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Uusiseelantilainen näyttelijä Sam Neill on menehtynyt. Hänen perheensä vahvisti suru-uutisen maanantaina julkaistussa lausunnossa. Neill oli tunnettu rooleistaan elokuvissa ja televisiosarjoissa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.7.2026 klo 09:03, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Näyttelijä Sam Neill on menehtynyt • Näyttelijä Sam Neill on kuollut 2024.
Sam Neill on kuollut
Uusiseelantilainen näyttelijä Sam Neill on kuollut. Hänen perheensä kertoi asiasta maanantaina. Neill oli tunnettu monista elokuvista ja sarjoista. Hänen poismenonsa on suuri suru monille.
Uusiseelantilainen näyttelijä Sam Neill on menehtynyt. Hänen perheensä vahvisti suru-uutisen maanantaina julkaistussa lausunnossa. Neill oli tunnettu rooleistaan elokuvissa ja televisiosarjoissa.
Uusiseelantilainen näyttelijä Sam Neill on kuollut. Hänen perheensä vahvisti asian maanantaina julkaistussa tiedotteessa. Neill oli tunnettu erityisesti roolistaan Jurassic Park -elokuvassa.
Raija Mäntyniemi voitti Seinäjoen Tangomarkkinoiden laulukilpailun ja kruunattiin vuoden 2026 tangokuningattareksi. Hän sai 70,5 prosenttia äänistä ja oli liikuttunut voitostaan. Mäntyniemi kuvasi…
Kulttuuri
Seinäjoen Tangomarkkinoilla valittiin vuoden 2026 Tangokuninkaalliset. Voittajiksi äänestettiin Raija Mäntyniemi ja Juho Punkeri. Finaalissa esiintyi useita tunnettuja artisteja.
Kulttuuri
Seinäjoen Tangomarkkinoiden finaali käynnistyy tänään kello 19.30. Kilpailussa ovat mukana finalistit, kuten Maj-Lis Erola ja Helena Haaparanta. Tapahtuma päivittyy finaali-illan aikana.
Kulttuuri
Seinäjoen Tangomarkkinoilla kruunataan tänään uudet tangokuninkaalliset. Finaalissa esiintyy kahdeksan solistia, joista tuomaristo valitsee superfinalisteja. Yleisö äänestää vuoden 2026 tangokuninkaalliset.
Kulttuuri
Pate Mustajärven muistokonsertti järjestettiin tänään Nokia Areenalla hänen elämäntyönsä kunniaksi. Konsertissa esiintyivät muun muassa Vesku Jokinen, Vicky Rost ja Popeda. Yleisö osallistui…
Kulttuuri
Brittiläinen The Libertines ei esiinny Helsingin Downtown Calling -festivaalilla, koska heidän lentonsa on peruuntunut. Festivaali ilmoitti asiasta Instagramissa ja pahoitteli tilannetta. Yhtyeen…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 13.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukkii etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen runsaita maan eteläosissa, muualla maassa määrät ovat pääosin kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi.