Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kokoomuksen kannatus on laskenut historiallisen alhaiseksi, Yhdysvallat jatkaa iskujaan Iraniin, ja bensan hinnat asettuvat uuteen normaaliin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet yli kolme prosenttia Hormuzinsalmen alueen kiristyneen tilanteen vuoksi. Brent-laadun barrelihinta on noin 79 dollaria ja WTI-laadun 74 dollaria. Öljyn hinnat ovat kuitenkin edelleen kaukana aiemmista huippulukemista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet yli kolme prosenttia Hormuzinsalmen alueen kiristyneen tilanteen vuoksi. Brent-laadun barrelihinta on noin 79 dollaria ja WTI-laadun 74 dollaria. Öljyn hinnat ovat kuitenkin edelleen kaukana aiemmista huippulukemista.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 13.7.2026 klo 08:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, MTV Uutiset, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Raakaöljyn hinnat nousevat jälleen • Raakaöljyn hinnat nousussa Yhdysvaltain ja Iranin jatkettua iskujaan • Öljyn hinnat nousussa Hormuzinsalmen kriisin myötä.
Raakaöljyn hinnat nousevat taas
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet. Hinnat ovat yli kolme prosenttia korkeammat. Tämä johtuu Hormuzinsalmen tilanteen kiristymisestä. Brent-laadun barrelihinta on noin 79 dollaria.
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet yli kolme prosenttia Hormuzinsalmen alueen kiristyneen tilanteen vuoksi. Brent-laadun barrelihinta on noin 79 dollaria ja WTI-laadun 74 dollaria. Öljyn hinnat ovat kuitenkin edelleen kaukana…
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet yli kolme prosenttia Yhdysvaltojen ja Iranin jatkaessa iskujaan Lähi-idässä. Brent-laadun barrelihinta on noin 79 dollaria ja WTI-laadun 74 dollaria. Tilanne Hormuzinsalmella on kiristynyt, ja…
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet yli kolme prosenttia Yhdysvaltojen ja Iranin jatkuvien iskujen seurauksena. Brent-laadun barrelihinta on noin 79 dollaria ja WTI-laadun noin 74 dollaria. Tilanne Hormuzinsalmella on edelleen…
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet yli kolme prosenttia Yhdysvaltojen ja Iranin jatkettua iskujaan. Brent-laadun barrelihinta on noin 79 dollaria ja WTI-laadun 74 dollaria. Öljyn hinnat ovat kuitenkin edelleen kaukana…
Raakaöljyn hinnat ovat nousseet yli kolme prosenttia Yhdysvaltojen ja Iranin jatkaessa iskujaan Lähi-idässä. Brent-laadun barrelihinta on noin 79 dollaria ja WTI-laadun 74 dollaria. Öljyn hinnat ovat kuitenkin edelleen…
Posti on jälleen avannut mahdollisuuden lähettää paketteja ja tavarakirjeitä Yhdysvaltoihin verkkopalveluidensa kautta. Tavaralähetysten lähettäminen keskeytettiin elokuussa 2025 presidentti Trumpin hallinnon tullipäätöksen vuoksi.…
Talous • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Suomalainen energiayhtiö Ren-Gas Oy on solminut miljardin euron sopimuksen e-metaanin viennistä Saksaan. Sopimus kattaa uusiutuvan e-metaanin toimittamisen Saksan raskaan liikenteen tarpeisiin. Tämä…
Talous
Marja-alan kausityöntekijöiden puute voi johtaa kotimaisten marjojen saatavuuden heikkenemiseen. Suuret kauppaketjut arvioivat, että tilanne näkyy kauppojen hyllyillä. Kausityöntekijöitä tarvittiin 3 000, mutta…
Talous
S-ryhmän ABC-ketjun myynti nousi tammi–kesäkuussa 18,9 prosenttia edellisvuodesta. Myynnin kasvu johtuu liikenneasemien muuttuneesta markkinatilanteesta ja Hormuzinsalmen sulun aiheuttamasta polttonesteiden hinnan noususta. Samaan…
Talous • jaetut avainsanat: #Hormuzinsalmi
Pitkien, 40 vuoden asuntolainojen suosio on kasvussa, mutta ei nopeasti. Isoimmat pankit arvioivat, että jotkut lainanhakijat ovat jo hyödyntäneet tätä mahdollisuutta kesäkuun…
Talous
Sijoittajat keskittyvät alkavaan tuloskauteen, mikä näkyy maltillisena osakekurssien nousuna Wall Streetillä. Raakaöljyn hinnat laskivat Yhdysvaltain ja Iranin välisen konfliktin neuvotteluiden jatkuessa. Asiantuntijat…
Talous • jaetut avainsanat: #Raakaöljy
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 13.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukkii etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen runsaita maan eteläosissa, muualla maassa määrät ovat pääosin kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi.