Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Yhdysvallat on käynnistänyt uusia iskuja Iraniin, ja Ukrainan tukijamaat kokoontuvat Pariisissa. Kentuckyläinen senaattori Mitch McConnell ilmoitti, ettei hän…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ukrainan pääministeri Julija Svyrydenko on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Presidentti Volodymyr Zelenskyi haluaa vaihtaa pääministerin, mikä on yllättänyt monet hallituksen jäsenet. Ero vaatii vielä parlamentin hyväksynnän.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ukrainan pääministeri Julija Svyrydenko on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Presidentti Volodymyr Zelenskyi haluaa vaihtaa pääministerin, mikä on yllättänyt monet hallituksen jäsenet. Ero vaatii vielä parlamentin hyväksynnän.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.7.2026 klo 18:03, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukrainan pääministeri eroaa • Ukrainan pääministeri vaihtuu • Ukrainan pääministeri vaihtuu.
Ukrainan pääministeri eroaa
Ukrainan pääministeri Julija Svyrydenko eroaa. Presidentti Volodymyr Zelenskyi haluaa vaihtaa hänet. Tämä yllättää monet hallituksen jäsenet. Ero vaatii vielä parlamentin hyväksynnän. Serhi Koretskyi on mahdollinen uusi pääministeri.
Ukrainan pääministeri Julija Svyrydenko on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Presidentti Volodymyr Zelenskyi haluaa vaihtaa pääministerin, mikä on yllättänyt monet hallituksen jäsenet. Ero vaatii vielä parlamentin hyväksynnän.
Ukrainan pääministeri Julija Svyrydenko eroaa tehtävästään. Presidentti Volodymyr Zelenskyi ilmoitti muutoksista hallituksessa ja lainvalvontaviranomaisten johdossa. Svyrydenkon ero vaatii vielä parlamentin hyväksynnän.
Ukrainan pääministeri Julija Svyrydenko eroaa tehtävästään. Presidentti Volodymyr Zelenskyi ilmoitti muutoksista hallituksessa ja lainvalvontaviranomaisten johdossa. Svyrydenkon ero vaatii vielä parlamentin hyväksynnän.
Ukrainan pääministeri Julija Svyrydenko on ilmoittanut eroavansa virastaan. Presidentti Volodymyr Zelenskyi vahvisti muutokset hallituksessa X:ssä. Tilanne kehittyy edelleen.
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi ilmaisi syvän surunsa senaattori Lindsey Grahamin kuolemasta. Hän kiitti Grahamia Ukrainan tuesta ja korosti tämän merkitystä Yhdysvaltojen ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Zelenskyi, #Ukraina
Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi on erottanut pääministeri Julija Svyrydenkon ja ilmoittanut hallituksen uudistamisesta. Zelenskyi kiitti Svyrydenkoa hänen työpanoksestaan ja mainitsi myös muutoksia…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Zelenskyi
Venäjä on suorittanut uuden ohjusiskun Ukrainan pääkaupunkiin Kiovaan. Kiovan sotilashallinnon mukaan useita räjähdyksiä kuultiin lauantain vastaisena yönä. Viimeisimmät iskut ovat aiheuttaneet kuolemia…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Ukrainaa tukevien maiden johtajat kokoontuvat Pariisissa maanantaina. Tutkija Joel Linnainmäki arvioi, että kokouksesta ei odoteta suuria päätöksiä, ja konkretia jää kulisseihin. Kokouksen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Latviassa tapahtui vakava liikenneonnettomuus, jossa neljä ihmistä kuoli. Onnettomuus tapahtui, kun pakettiauto ja henkilöauto törmäsivät toisiinsa Salatsin lähellä. Henkilöautossa olleet kolme Turkin…
Ulkomaat
Britanniassa entinen ministeri Ann Widdecombe on löydetty kuolleena. Poliisi pidätti 26-vuotiaan miehen epäiltynä murhasta, mutta hänet on nyt vapautettu. Poliisi ei ole…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat matalasta kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin; Länsirannikolla Satakunnasta pohjoiseen määrät ovat jääneet vielä vähäisiksi. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ollen maan eteläosien sateisilla alueilla runsaita ja muualla matalia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu; pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät noussevat koko maassa runsaiksi paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Saeet laskevat ilman siitepölymääriä ohimenevästi.