Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan unioni on syyttänyt Venäjää kyberhyökkäyksistä useisiin jäsenvaltioihin, mukaan lukien Suomi. Yhdysvallat on käynnistänyt uusia iskuja Iraniin, joissa…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Turun linnan turnajaisissa tapahtui onnettomuus, kun hevonen karkasi väkijoukkoon. Ainakin yksi ihminen loukkaantui, ja paikalle kutsuttiin ensihoito. Tapahtuma herätti huolta, sillä yleisöä ei ollut erotettu hevosista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Turun linnan turnajaisissa tapahtui onnettomuus, kun hevonen karkasi väkijoukkoon. Ainakin yksi ihminen loukkaantui, ja paikalle kutsuttiin ensihoito. Tapahtuma herätti huolta, sillä yleisöä ei ollut erotettu hevosista.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 12.7.2026 klo 09:57, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hevonen ryntäsi väkijoukkoon Turussa • Hevonen karkasi väkijoukkoon Turussa.
Hevonen ryntäsi ihmisten joukkoon
Turun linnassa oli turnajaiset, kun hevonen karkasi. Se juoksi väkijoukkoon ja loukkasi ainakin yhden ihmisen. Paikalle tuli ensihoito auttamaan. Tapahtuma oli pelottava monille, mutta hevonen jatkoi kilpailuaan.
Turun linnan turnajaisissa tapahtui onnettomuus, kun hevonen karkasi väkijoukkoon. Ainakin yksi ihminen loukkaantui, ja paikalle kutsuttiin ensihoito. Tapahtuma herätti huolta, sillä yleisöä ei ollut erotettu hevosista.
Turun linnan turnajaisissa hevonen syöksyi väkijoukkoon, aiheuttaen loukkaantumisia. Ainakin yksi nainen loukkaantui tilanteessa, jossa hevosen ja yleisön välillä ei ollut estettä. Tapahtuman järjestäjä kertoi, että hevonen säikähti jotakin.
Ryanairin lennolla tapahtui harvinainen onnettomuus, jossa matkustaja imeytyi osittain ulos rikkoutuneesta ikkunasta. Onnettomuus johtui lentokoneen turbiinista irronneesta osasta, joka rikkoi ikkunan. Loukkaantunut…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Lempäälässä tapahtui lauantaina ikävän onnettomuus, kun iäkäs mies hukkui Höytämönjärveen. Hätäkeskus sai ilmoituksen vedessä kelluvasta henkilöstä, ja pelastuslaitos löysi miehen kuolleena. Poliisi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Puolustusvoimat otti käyttöön tilapäiset rajoitukset ilmailulle ja meriliikenteelle Kotkan edustalla perjantaiaamuna. Rajoitukset alkoivat kello neljä ja päättyivät 5.25. Toimenpiteet liittyivät drooniuhkaan, jonka…
Liikenne
Teuvalta lähti Suomen historian suurin maantiekuljetus, jossa kuljetetaan 500 tonnin polttoainetankki. Tankki on tarkoitettu Meyer Turun rakentamaan risteilijään ja se kuljetetaan Kaskisten…
Liikenne
Hämeen poliisi pyytää havaintoja liikenneonnettomuudesta, joka tapahtui Hämeenlinnassa 8. heinäkuuta. Onnettomuudessa henkilöauto suistui tieltä, kun kuljettaja yritti ohittaa rekkaa, joka siirtyi äkillisesti…
Liikenne
Nesteen jalostamolla Porvoossa on ilmennyt häiriö sähkön saatavuudessa. Häiriön vuoksi alueelta voi kuulua melua tai näkyä soihdutusta. Jalostamon toiminnan odotetaan palaavan normaaliksi…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 13.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukkii etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät ovat enimmäkseen runsaita maan eteläosissa, muualla maassa määrät ovat pääosin kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, mutta voivat kukkivien kasvustojen läheisyydessä nousta runsaiksi. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät ovat koko maassa runsaita paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Pohjois- Pohjanmaalla määrät jäävät vähäisiksi.