Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kempeleessä tapahtui lauantaina onnettomuus, jossa alle 15-vuotias lapsi hukkui Kalliomontulla. Latviassa tapahtui vakava liikenneonnettomuus, jossa neljä ihmistä kuoli.…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nesteen jalostamolla Porvoossa on ilmennyt häiriö sähkön saatavuudessa. Häiriön vuoksi alueelta voi kuulua melua tai näkyä soihdutusta. Jalostamon toiminnan odotetaan palaavan normaaliksi sunnuntaihin mennessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nesteen jalostamolla Porvoossa on ilmennyt häiriö sähkön saatavuudessa. Häiriön vuoksi alueelta voi kuulua melua tai näkyä soihdutusta. Jalostamon toiminnan odotetaan palaavan normaaliksi sunnuntaihin mennessä.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 11.7.2026 klo 22:21, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, MTV Uutiset, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nesteen jalostamolla sähköhäiriö Porvoossa • Nesteen jalostamolla häiriö sähkön saatavuudessa • Sähkön saatavuudessa häiriö Nesteen jalostamolla.
Nesteen jalostamolla sähköhäiriö Porvoossa
Nesteen jalostamolla Porvoossa on ongelmia sähkön saatavuudessa. Tämä voi aiheuttaa melua tai näkyvää soihdutusta. Neste arvioi, että toiminta palaa normaaliksi sunnuntaihin mennessä. Häiriö johtuu ulkopuolisesta toimittajasta.
Nesteen jalostamolla Porvoossa on ilmennyt häiriö sähkön saatavuudessa. Häiriön vuoksi alueelta voi kuulua melua tai näkyä soihdutusta. Jalostamon toiminnan odotetaan palaavan normaaliksi sunnuntaihin mennessä.
Nesteen Porvoon jalostamolla on havaittu häiriö sähkön saatavuudessa, mikä voi aiheuttaa melua ja soihdutusta. Häiriön arvioidaan olevan ohi sunnuntaina tai lähipäivinä. Tiedotuksesta kerrottiin Kilpilahden teollisuusalueen sivuilla.
Nesteen jalostamolla Porvoossa on ilmennyt häiriö sähkön saatavuudessa. Häiriön vuoksi jalostamolta voi kuulua melua tai näkyä soihdutusta. Toiminta palaa normaaliksi arviolta sunnuntaihin mennessä.
Nesteen jalostamolla Porvoossa on havaittu häiriö sähkön saatavuudessa. Häiriön vuoksi alueelta voi kuulua melua tai näkyä soihdutusta. Jalostamon toiminnan odotetaan palautuvan normaaliksi sunnuntaihin mennessä.
Ryanairin lennolla tapahtui harvinainen onnettomuus, jossa matkustaja imeytyi osittain ulos rikkoutuneesta ikkunasta. Onnettomuus johtui lentokoneen turbiinista irronneesta osasta, joka rikkoi ikkunan. Loukkaantunut…
Liikenne
Puolustusvoimat otti käyttöön tilapäiset rajoitukset ilmailulle ja meriliikenteelle Kotkan edustalla perjantaiaamuna. Rajoitukset alkoivat kello neljä ja päättyivät 5.25. Toimenpiteet liittyivät drooniuhkaan, jonka…
Liikenne
Teuvalta lähti Suomen historian suurin maantiekuljetus, jossa kuljetetaan 500 tonnin polttoainetankki. Tankki on tarkoitettu Meyer Turun rakentamaan risteilijään ja se kuljetetaan Kaskisten…
Liikenne
Hämeen poliisi pyytää havaintoja liikenneonnettomuudesta, joka tapahtui Hämeenlinnassa 8. heinäkuuta. Onnettomuudessa henkilöauto suistui tieltä, kun kuljettaja yritti ohittaa rekkaa, joka siirtyi äkillisesti…
Liikenne
Ryanairin lento Thessalonikista Saksan Memmingeniin keskeytyi, kun koneen ikkuna rikkoutui. Ikkunan vieressä istunut mies joutui vaaratilanteeseen, kun hän ”imeytyi” osittain ulos koneesta.…
Liikenne
Joensuussa höyrylaiva ajautui matalikkoon ja osui siltaan. Aluksessa oli 12 ihmistä, mutta kukaan ei loukkaantunut. Pelastuslaitos työskentelee aluksen irrottamiseksi pohjasta.
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat matalasta kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin; Länsirannikolla Satakunnasta pohjoiseen määrät ovat jääneet vielä vähäisiksi. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ollen maan eteläosien sateisilla alueilla runsaita ja muualla matalia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu; pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät noussevat koko maassa runsaiksi paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Saeet laskevat ilman siitepölymääriä ohimenevästi.