Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lahdessa tapahtui kymmenien ihmisten joukkotappelu, ja Venäjä iski jälleen ohjuksilla Kiovaan. Kempeleessä pelastusoperaatio on käynnissä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Filippiineillä on kuollut ainakin 15 ihmistä Bavi-taifuunin aiheuttamien maanvyörymien seurauksena. Taifuuni on suurin vuosikymmeniin ja sen odotetaan iskevän myös Taiwaniin. Alueella on peruttu lentoja ja koulut ovat sulkeneet ovensa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Filippiineillä on kuollut ainakin 15 ihmistä Bavi-taifuunin aiheuttamien maanvyörymien seurauksena. Taifuuni on suurin vuosikymmeniin ja sen odotetaan iskevän myös Taiwaniin. Alueella on peruttu lentoja ja koulut ovat sulkeneet ovensa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.7.2026 klo 19:34, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Taifuuni Bavi aiheuttaa tuhoja Filippiineillä • Taifuuni Bavi aiheuttaa tuhoja Filippiineillä.
Taifuuni Bavi tuo tuhoja
Filippiineillä on kuollut 15 ihmistä taifuunin takia. Bavi on suurin taifuuni vuosikymmeniin. Se iskee myös Taiwaniin. Alueella on peruttu lentoja ja koulut ovat kiinni.
Filippiineillä on kuollut ainakin 15 ihmistä Bavi-taifuunin aiheuttamien maanvyörymien seurauksena. Taifuuni on suurin vuosikymmeniin ja sen odotetaan iskevän myös Taiwaniin. Alueella on peruttu lentoja ja koulut ovat sulkeneet…
Bavi-taifuuni on aiheuttanut ainakin 15 kuolemaa Filippiineillä. Taifuuni on suurin vuosikymmeniin, ja sen ennustetaan iskevän seuraavaksi Taiwaniin. Alueella on peruttu lentoja ja koulut ovat sulkeneet ovensa.
Taiwanissa valmistellaan laajinta taifuunia 30 vuoteen, kun taifuuni Bavi lähestyy. Taifuuni on jo aiheuttanut tuhoja Filippiineillä, jossa viisi ihmistä on kuollut maanvyöryssä.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Taiwan, #Bavi
Etyjin raportti paljastaa, että Venäjä pyrkii hävittämään ukrainalaisten lasten identiteettiä miehitetyillä alueilla. Raportin mukaan lapsia aivopestään ja militarisoidaan, ja heitä estetään oppimasta…
Ulkomaat
Ali Khamenein hautajaismenot huipentuivat Mašhadissa, missä surijat kokoontuivat muistamaan edesmenneitä. Khamenei, joka kuoli Israelin ilmaiskussa, haudattiin torstaina. Hautajaisissa ei nähty hänen seuraajaansa,…
Ulkomaat
Yhdysvallat ilmoitti jatkavansa neuvotteluja Iranin kanssa, mutta aselepoon ei palata. Presidentti Trumpin mukaan Iran on rikkonut aselepoa, mikä johti Yhdysvaltojen ja Iranin…
Ulkomaat
Espanjassa on kuollut ainakin 12 ihmistä tuhoisissa maastopaloissa, jotka ovat riehuneet usean päivän ajan. Erityisesti Almerián maakunnassa Andalusiassa palo levisi voimajohtopylvään kaaduttua.…
Ulkomaat
Espanjassa on kuollut ainakin 12 ihmistä maastopalossa, joka syttyi Almerian lähellä. Useita ihmisiä on loukkaantunut, ja pelastustyöt jatkuvat. Palo saattoi alkaa kaatuneesta…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat matalasta kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin; Länsirannikolla Satakunnasta pohjoiseen määrät ovat jääneet vielä vähäisiksi. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ollen maan eteläosien sateisilla alueilla runsaita ja muualla matalia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu; pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät noussevat koko maassa runsaiksi paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Saeet laskevat ilman siitepölymääriä ohimenevästi.