Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Valtiovarainministeri Riikka Purran mukaan eduskunnan koollekutsuminen on puhemiehen vastuulla. Suomalainen energiayhtiö Ren-Gas Oy on solminut miljardin euron sopimuksen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingborgissa harakka nappasi naisen vihkisormuksen ikkunasta. Nainen teki asiasta rikosilmoituksen, mutta poliisi ei aio tutkia tapausta. Poliisi toivoo kuitenkin, että sormus löytyisi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingborgissa harakka nappasi naisen vihkisormuksen ikkunasta. Nainen teki asiasta rikosilmoituksen, mutta poliisi ei aio tutkia tapausta. Poliisi toivoo kuitenkin, että sormus löytyisi.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 10.7.2026 klo 20:05, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Harakka varasti naisen vihkisormuksen • Harakka varasti naisen vihkisormuksen.
Harakka varasti vihkisormuksen
Helsingborgissa harakka varasti naisen vihkisormuksen. Nainen oli laittamassa ruokaa ja oli ottanut sormuksen pois sormestaan. Harakka lensi ikkunasta sisään ja vei sormuksen mennessään. Nainen teki rikosilmoituksen, mutta poliisi ei tutki asiaa.
Helsingborgissa harakka nappasi naisen vihkisormuksen ikkunasta. Nainen teki asiasta rikosilmoituksen, mutta poliisi ei aio tutkia tapausta. Poliisi toivoo kuitenkin, että sormus löytyisi.
Ruotsissa Höganäsissä harakka varasti naisen kultaisen vihkisormuksen. Nainen oli laittamassa ruokaa, kun lintu lensi sisään ja nappasi sormuksen pöydältä. Poliisi ei tutki tapausta, mutta sormuksesta on tehty kuvaus.
Suomessa on havaittu uusi perhoslaji, Cuprina fuscella, joka on aiemmin tunnettu vain Itävallasta. Löydön teki 12-vuotias Sara Mutanen Raaseporissa, ja se vahvistettiin…
Luonto ja ympäristö
Tämän vuoden kesäkuu oli Länsi-Euroopan mittaushistorian kuumin, ja se oli maailmanlaajuisesti toiseksi kuumin. EU:n Copernicus-ilmastopalvelun ja Ilmatieteen laitoksen mukaan lämpöaalto aiheutti kuivuutta,…
Luonto ja ympäristö
Syyttäjä on nostanut syytteet viidelle henkilölle Suomussalmen Hukkajoen raakkutuhosta. Heitä syytetään törkeistä luonnonsuojelurikoksista ja eläinsuojelurikoksista. Lisäksi kolmelle yhtiölle vaaditaan yhteisösakkoa, ja valtiolle…
Luonto ja ympäristö
Tanskassa useissa kunnissa varaudutaan tammikulkurinirkkoon, joka aiheuttaa terveysongelmia. Toukan karvapeite voi aiheuttaa ihottumaa, silmien ärsytystä ja hengitysvaikeuksia. Kunnissa suunnitellaan toimenpiteitä toukkien leviämisen…
Luonto ja ympäristö
Tornion-Muonionjoessa on havaittu poikkeuksellisen suuri lohisaalis alkukesästä. Luonnonvarakeskuksen mukaan heinäkuun alkuun mennessä lähes 37 000 lohta on ohittanut kaikuluotaimet. Tämä viittaa siihen,…
Luonto ja ympäristö
Jyväskylästä löytyi kadonneeksi luultu mustarotta, joka vahvistettiin DNA-testillä. Tämä on ensimmäinen varma havainto mustarotasta Suomessa vuosikymmeniin. Mustarotta on alkuperäinen laji, joka on…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat matalasta kohtalaisiin. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin; Länsirannikolla Satakunnasta pohjoiseen määrät ovat jääneet vielä vähäisiksi. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ollen maan eteläosien sateisilla alueilla runsaita ja muualla matalia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu; pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla. Heinien siitepölymäärät noussevat koko maassa runsaiksi paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi. Saeet laskevat ilman siitepölymääriä ohimenevästi.