Nimipäivä:
Saima, Saimi
21°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Puolustusvoimat otti käyttöön tilapäiset rajoitukset ilmailulle ja meriliikenteelle Kotkan edustalla perjantaiaamuna. Khamenei, joka kuoli Israelin ilmaiskussa, haudattiin torstaina.


Helena Petäistö kuoli äkillisesti

Aihesivu: Helena Petäistö kuoli äkillisesti

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Ansioitunut toimittaja Helena Petäistö on kuollut yllättäen. Lasse Lehtinen, hänen pitkäaikainen ystävänsä, sai kuulla uutisen tv-uutisista. Petäistöllä ja Lehtisellä oli sovittuna yhteinen esiintyminen syksylle.

  • 24 juttua
  • 11 lähdettä
  • Kulttuuri
  • Päivitetty 9.7.2026 klo 22:51
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Ansioitunut toimittaja Helena Petäistö on kuollut yllättäen. Lasse Lehtinen, hänen pitkäaikainen ystävänsä, sai kuulla uutisen tv-uutisista. Petäistöllä ja Lehtisellä oli sovittuna yhteinen esiintyminen syksylle.

Aiheesta on julkaistu 24 juttua, 11 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.7.2026 klo 22:51, pääluokka Kulttuuri.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Helena Petäistö kuoli äkillisesti • Helena Petäistö vaikutti MTV:llä pitkään • Helena Petäistö kuoli aivoinfarktiin junassa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 9.7.2026 klo 22:51.
  • Koosteessa on nyt 24 juttua 11 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kulttuuri.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #HelenaPetäistö, #MTV, #Toimittaja.

Selkokielinen yhteenveto

Helena Petäistö kuoli

Toimittaja Helena Petäistö on kuollut äkillisesti. Hänen ystävänsä Lasse Lehtinen kuuli asiasta tv-uutisista. Heillä oli suunnitelmissa esiintyminen yhdessä syksyllä. Lehtinen muistaa Petäistön äärimmäisen sivistyneenä ihmisenä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat matalasta kohtalaisiin.
Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin; Länsirannikolla Satakunnasta pohjoiseen määrät ovat jääneet vielä vähäisiksi.
Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ollen maan eteläosien sateisilla alueilla runsaita ja muualla matalia.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu; pujon kukinta voimistuu länsirannikolla ja alkaa myös Pohjois-pohjanmaalla.
Heinien siitepölymäärät noussevat koko maassa runsaiksi paitsi Keski- ja Pohjois-Lapissa, missä määrät jäävät kohtalaisiksi.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain runsaiksi.
Saeet laskevat ilman siitepölymääriä ohimenevästi.