Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
S-Pankki on ilmoittanut tekevänsä ostotarjouksen Oma Säästöpankista. Naisten osuus suomalaisissa pörssiyhtiöissä hallitusten jäsenistä on noussut 37 prosenttiin, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Kiinassa Guangxin alueella tulvat ovat aiheuttaneet 39 kuolemaa. Yhdeksän ihmistä on edelleen kateissa, ja luvut sisältävät myös padon murtumisen seuraukset. Rankkasateet ja myrskyt ovat aiheuttaneet laajoja tuhoja ja evakuointeja alueella.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Kiinassa Guangxin alueella tulvat ovat aiheuttaneet 39 kuolemaa. Yhdeksän ihmistä on edelleen kateissa, ja luvut sisältävät myös padon murtumisen seuraukset. Rankkasateet ja myrskyt ovat aiheuttaneet laajoja tuhoja ja evakuointeja alueella.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 9.7.2026 klo 08:23, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Guangxin tulvat vaativat 39 uhria • Guangxin tulvat vaativat 39 uhria.
Guangxin tulvat ovat tappaneet ihmisiä
Kiinassa Guangxin alueella on ollut voimakkaita tulvia. Tulvat ovat jo vaatineet 39 ihmisen hengen. Yhdeksän ihmistä on yhä kateissa. Rankkasateet ja myrskyt ovat aiheuttaneet suuria vahinkoja ja evakuointeja.
Etelä-Kiinassa Guangxin alueella tulvat ovat aiheuttaneet 39 kuolemaa. Yhdeksän ihmistä on edelleen kateissa, ja luvut sisältävät myös padon murtumisen seuraukset. Rankkasateet ja myrskyt ovat aiheuttaneet laajoja tuhoja ja…
Etelä-Kiinassa Guangxin alueella tulvat ovat aiheuttaneet 39 kuolemaa. Yhdeksän ihmistä on edelleen kateissa, ja tulvat ovat seurausta myrskyistä ja rankkasateista. Alueella on evakuoitu satojatuhansia ihmisiä.
Argentiinassa lentäjä hyppäsi ilmassa olevasta koneesta, jättäen oppilaansa yksin. Oppilas, jolla oli lentolupa, onnistui laskeutumaan turvallisesti kokemattomuudestaan huolimatta. Lentokoulussa tapaus on herättänyt…
Ulkomaat
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoitti, että Iranin kanssa solmittu aiesopimus on romukoppassa. Lausunto seuraa Yhdysvaltojen yli 80 iskua Iraniin, joihin Iran vastasi…
Ulkomaat
Ranska on päättänyt lähettää joukkoja Naton FLF-joukkoihin Suomeen. Tasavallan presidentti Alexander Stubb kiitti yhteistyöstä Ranskan presidenttiä Emmanuel Macronia ja pääministeri Ulf Kristerssonia.…
Ulkomaat
Naton huippukokous Ankarassa on päättynyt, ja presidentti Alexander Stubb puhuu medialle tänään. Yhdysvaltojen presidentti Donald Trumpin kommentit Iranin sodasta ja Euroopan puolustuksesta…
Ulkomaat
Grönlannin tulevaisuudesta päättävät grönlantilaiset yhdessä Tanskan kanssa, Euroopan unionin edustaja korostaa. EU tukee Tanskaa ja grönlantilaisia alueen suvereniteetissa. Yhdysvaltain presidentti Donald Trump…
Ulkomaat
Yhdysvallat on käynnistänyt uusia iskuja Irania vastaan sen jälkeen, kun aselepo maiden välillä päättyi. Iskujen tavoitteena on heikentää Iranin kykyä uhata merenkulkua…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.