Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kontulan ostoskeskuksessa syttynyt tulipalo on vaatinut yhden ihmisen hengen. S-Pankki on käynnistänyt ostotarjouksen Oma Säästöpankista, tarjoten 47 prosentin…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Humppilassa sijaitsevassa hoivakodissa on syttynyt suuri rakennuspalo. Pelastuslaitos on aloittanut sammutustyöt, ja hälytys saatiin tänä aamuna ennen puolta kymmentä. Tiedotteen mukaan pelastuslaitos tiedottaa asiasta seuraavan kerran puoli yhdeltätoista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Humppilassa sijaitsevassa hoivakodissa on syttynyt suuri rakennuspalo. Pelastuslaitos on aloittanut sammutustyöt, ja hälytys saatiin tänä aamuna ennen puolta kymmentä. Tiedotteen mukaan pelastuslaitos tiedottaa asiasta seuraavan kerran puoli yhdeltätoista.
Aiheesta on julkaistu 9 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 8.7.2026 klo 10:58, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Turun Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hoivakoti palaa Humppilassa, sammutustyöt käynnissä • Hoivakoti palaa Humppilassa • Hoivakoti palaa Kanta-Hämeessä.
Hoivakoti palaa Humppilassa
Humppilassa on syttynyt suuri palo hoivakodissa. Pelastuslaitos on sammutamassa paloa. Hälytys tuli tänä aamuna ennen puolta kymmentä. Hoivakodissa on 44 asiakaspaikkaa. Pelastuslaitos kertoo lisää asiasta myöhemmin.
Humppilassa sijaitsevassa hoivakodissa on syttynyt suuri rakennuspalo. Pelastuslaitos on aloittanut sammutustyöt, ja hälytys saatiin tänä aamuna ennen puolta kymmentä. Tiedotteen mukaan pelastuslaitos tiedottaa asiasta seuraavan kerran puoli yhdeltätoista.
Hoivakoti Ukko-Pekka palaa Humppilassa, Kanta-Hämeessä. Pelastuslaitos sai hälytyksen rakennuspalosta tänä aamuna ja sammutustyöt ovat käynnissä. Tiedotusta asiasta on luvassa myöhemmin.
Hoivakoti on syttynyt tuleen Humppilassa, Kanta-Hämeessä. Pelastuslaitos on aloittanut sammutustyöt ja sai hälytyksen rakennuspalosta aamulla ennen puolta kymmentä. Tiedotusta asiasta jatketaan myöhemmin.
Hoivakoti syttyi tuleen Humppilassa, Kanta-Hämeessä. Pelastuslaitos on aloittanut sammutustyöt ja sai hälytyksen rakennuspalosta aamupäivällä. Tiedotteen mukaan pelastuslaitos päivittää tilannetta myöhemmin.
Kanta-Hämeen Humppilassa sijaitsevassa hoitokodissa syttyi tulipalo keskiviikkoaamuna. Pelastuslaitos on hälyttänyt paikalle useita pelastusyksiköitä sammutustöitä varten. Tapahtumapaikka on Attendon hoivakoti Ukko-Pekka.
Humppilan Kisakujalla sijaitsevassa hoitokodissa on syttynyt suuri tulipalo. Kanta-Hämeen pelastuslaitos on aloittanut sammutustyöt, ja hälytys saatiin kello 9.19.
Humppilassa sijaitsevassa hoitokodissa syttyi tulipalo keskiviikkoaamuna. Pelastuslaitos sai hälytyksen hieman ennen puoli viittä, ja paikalle on hälytetty 15 pelastuslaitoksen yksikköä sammutustöitä varten. Tapahtumapaikalla on parhaillaan käynnissä sammutustyöt.
Humppilan keskustassa sijaitsevassa hoivakodissa on syttynyt tulipalo. Pelastuslaitos sai hälytyksen aamuyhdeksän jälkeen, ja sammutustyöt ovat käynnissä. Tilanne hoivakodin pihalla vaikuttaa rauhalliselta, eikä savua ole havaittavissa.
Hoitokodissa Humppilassa on syttynyt tulipalo, ja sammutustyöt ovat käynnissä. Pelastuslaitos sai hälytyksen palosta kello 9.19, ja paikalle on lähetetty 14 yksikköä. Tilanne on edelleen kesken, ja uutista päivitetään.
Tampereella tapahtui tulipalo, jossa yksi henkilö kuoli. Palon syy on vielä tuntematon, ja pelastuslaitos sai hälytyksen aamuyöllä. Poliisi ei ole antanut lisätietoja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Vantaalla Pappilankujalla syttyi tulipalo, joka tuhosi suuren varastorakennuksen. Pelastuslaitos lähetti paikalle lähes 20 yksikköä sammutustöihin. Tällä hetkellä ei ole tietoa henkilövahingoista tai…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Kotkassa tapahtui tiistaina raju rakennuspalo, jossa yksi henkilö kuljetettiin helikopterilla sairaalaan. Palo sai alkunsa asuntoautosta ja levisi omakotitaloon, joka tuhoutui. Pelastustöihin osallistui…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Savonlinnan poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä, joka nähtiin viimeksi Kerimäen Ahjotiellä keskipäivällä. Mies on noin 180 senttimetriä pitkä ja hänellä oli päällään…
Kotimaa
Poliisin mukaan verkkovälitteinen seksuaaliväkivalta on yleistynyt ja kohdistuu yhä nuorempiin lapsiin. Tänä vuonna poliisin tietoon on tullut noin 800 tapausta, mikä on…
Kotimaa
Iissä vuonna 2024 kadonnut mies on löytynyt kuolleena. Poliisi vahvistaa, että viimeinen havainto miehestä tehtiin marraskuussa 2024. Tutkinta kuolemansyyn selvittämiseksi jatkuu.
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 08.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa ja pujo maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölymäärät ovat vielä vähäisiä. Pujon siitepölymäärät ovat nousseet poutaisimmilla alueilla kohtalaisiksi, etenkin aamupäivisin. Muutoin määrät ovat maan etelä- ja keskiosissa vähäisiä. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet vaihtelevat voimakkaasti ja viilennyt sää on laskenut määrät nyt vähäisiksi koko maassa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa ja pujon maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärät noussevat poutaisimmilla alueilla maan keskiosissa runsaiksi jääden muualla maassa kohtalaisiksi. Lapissa heinien siitepölymäärät jäänevät edelleen vähäisiksi. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä- ja keskiosissa ajoittain kohtalaisiksi. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.