Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalaisten asuntolainojen viitekorko, 12 kuukauden euribor, laski maanantaina alle 2,7 prosentin. Venäjän yölliset iskut Kiovassa aiheuttivat ainakin 14…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kaukovainiolla syttyi tulipalo kerrostalossa maanantai-iltana. Yksi asunto tuhoutui kokonaan, ja yksi henkilö vietiin jatkohoitoon. Pelastuslaitos evakuoi kaikki asukkaat ja arvioi pelastustöiden valmistuvan tunnin sisällä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kaukovainiolla syttyi tulipalo kerrostalossa maanantai-iltana. Yksi asunto tuhoutui kokonaan, ja yksi henkilö vietiin jatkohoitoon. Pelastuslaitos evakuoi kaikki asukkaat ja arvioi pelastustöiden valmistuvan tunnin sisällä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.7.2026 klo 20:59, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tulipalo tuhosi kerrostaloasunnon Kaukovainiolla • Tulipalo tuhosi kerrostaloasunnon Kaukovainiolla • Kaukovainiolla syttyi rakennuspalohälytys.
Tulipalo tuhosi asunnon Kaukovainiolla
Kaukovainiolla syttyi tulipalo kerrostalossa maanantai-iltana. Yksi asunto tuhoutui täysin. Yksi henkilö vietiin hoitoon. Pelastuslaitos evakuoi kaikki asukkaat. Pelastustyöt saadaan päätökseen tunnin sisällä.
Kaukovainiolla syttyi tulipalo kerrostalossa maanantai-iltana. Yksi asunto tuhoutui kokonaan, ja yksi henkilö vietiin jatkohoitoon. Pelastuslaitos evakuoi kaikki asukkaat ja arvioi pelastustöiden valmistuvan tunnin sisällä.
Kaukovainiolla syttyi maanantai-iltana tulipalo, joka tuhosi yhden kerrostaloasunnon. Pelastuslaitos sai palon sammumaan, mutta yksi henkilö vietiin jatkohoitoon. Asukkaat evakuoitiin, eikä palon syytä ole vielä selvitetty.
Kaukovainiolla Tornihaukantiellä saatiin hälytys keskisuuresta rakennuspalosta maanantai-iltana. Pelastuslaitoksen ja ensihoidon yksiköitä sekä poliisi on paikalla. Hälytys tuli noin kello 20.21.
Pieksämäellä Etelä-Savossa on tapahtunut tulipalo, jossa on kuollut vanhempi mies. Omakotitalosta löytyi vainaja palon raivausten yhteydessä. Poliisi tutkii palon syttymissyytä, mutta rikosta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo
Puolitoistakerroksinen omakotitalo syttyi tuleen Rummukantiellä Pieksämäellä. Pelastuslaitos sai hälytyksen hieman kello 17:n jälkeen, ja sammutustyöt ovat käynnissä. Paikalla on yksiköitä Pieksämäen ja…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Pudasjärven Jongun kylässä syttyi tulipalo, joka tuhosi hirsimökin. Mökin sisätilat ja katto vaurioituivat pahoin, mutta onneksi kukaan ei loukkaantunut. Pelastuslaitos sai palon…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Iissä vuonna 2024 kadonnut mies on löytynyt kuolleena. Poliisi vahvistaa, että viimeinen havainto miehestä tehtiin marraskuussa 2024. Tutkinta kuolemansyyn selvittämiseksi jatkuu.
Kotimaa
Helsingin poliisi on käynnistänyt etsinnät 11-vuotiaasta tytöstä, joka on ollut kateissa kaksi yötä. Viimeisin havainto tytöstä on lauantai-iltana hänen kotonaan Maunulassa. Poliisi…
Kotimaa
Helsingissä on käynnissä etsintä, jossa etsitään kadonnutta 11-vuotiasta tyttöä. Viimeinen havainto tytöstä on tehty Maunulassa. Kaikkia havaintoja pyydetään ilmoittamaan hätänumeroon 112.
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 06.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat runsaita maan eteläosissa. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.